nieuws

Bouwend Nederland begint campagne

bouwbreed Premium

den haag – De Bouw maakt het. Dat is de titel van de imagocampagne die Bouwend Nederland begin januari gaat voeren. Dit zei voorzitter Elco Brinkman bij de uitreiking van het eerste exemplaar van BouwBalans 2006.

Een lachende mond onder twee koolzwarte ogen en een rode helm moet den volke kond doen dat het negatieve beeld over de bouw verkeerd is. “Dezer dagen worden nog de boetes aan de B&U-sector uitgedeeld. Dan is de bouwaffaire echt achter de rug”, aldus Brinkman op de redactie van Cobouw.

Hij toonde zich verheugd over BouwBalans waarin cijfers, feiten en trends over de bouw zijn verzameld. Het begint immers met feiten en cijfers, zo zei hij, maar “een beeld van een sector is ook een feit.”

Een goed imago is uiteraard van belang richting de klanten. Maar evenzeer om weer als serieuze gesprekspartner te worden gezien. Dat is de bouw inmiddels in Den Haag wel weer, maar “hoe ga je daarmee in de praktijk om”, vroeg Brinkman zich af.

De bouw kan immers best pleiten voor meer investeringen waarvan een groot deel dan bouwinvesteringen zullen zijn. Dat is goed voor de economische groei en voor het vestigingsklimaat in ons land. Een dergelijk pleidooi wordt echter al gauw gezien als preken voor eigen parochie, waarschuwde de bouwvoorman. In BouwBalans zelf maakt Brinkman gewag van de nieuwe rol die de bouw hoe langer hoe meer gaat spelen. Niet langer met de pet in de hand afwachten wat de opdrachtgever wil hebben, maar als aanbieder daarop vooruitlopen.

BouwBalans 2006 wordt uitgegeven door Sdu Uitgevers.

Reageer op dit artikel