nieuws

Air 300 zit vol met motiverende luchtjes

bouwbreed

s-hertogenbosch – Geurmarketing. Dat is het nieuwe concept waarmee CWS Air Care uit Den Bosch zich sinds kort bezighoudt. Lekkere geuren zorgen ervoor dat een klant sneller een zaak binnentreedt en er langer verblijft. Daarbij werken ook de medewerkers gemotiveerder, blijkt uit onderzoek.

CWS brengt voor het doelgericht inzetten van de juiste geuren de geurzuil Air 300 op de markt. Hij kan worden ingezet in bijvoorbeeld winkels, warenhuizen, sportcentra en hotels. Alles is mogelijk, van een eetlustopwekkende broodlucht in de supermarkt en een concentratiebevorderende geur in een kantoor tot een frisse zomergeur in een reisbureau.

Volgens productmanager Ian Coomans van CWS blijkt uit onderzoek dat de lekkere luchten de aankoopbereidheid in winkels zodanig stimuleren dat de omzet er tot 10 procent mee kan groeien.

De Air 300 geurzuil is gemaakt van gelakt metaal. De kleuren wit en zilver zijn standaard, maar iedere Ral – en Pantone-kleur is mogelijk.

De hoogte is 850 millimeter; de diameter 150 millimeter. De geurzuil staat voor het evenwicht op een stevige voet.

In de zuil zit een geurbus van 1000 milliliter inhoud, die gevuld is met natuurlijke etherische oliën. De geurverspreiding werkt op basis van warmteverdamping. De geurvloeistof loopt via een aanvoerpomp in een schaaltje. Daarin wordt de vloeistof opgewarmd. De geurmoleculen in de olie verdampen. Een ventilator verspreidt de geurmoleculen vervolgens in de ruimte. Er zijn geen schadelijke of allergische reacties en er is ook geen neerslag op kleding of meubilair.

Met een geurcapaciteit van 300 vierkante meter per 1000 kubieke meter is de zuil geschikt voor middelgrote tot grote ruimtes. Het apparaat (met snoer) werkt op elektriciteit.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels