nieuws

Reacties in het kort

bouwbreed

l -De spoorsector (Nederlandse Spoorwegen, ProRail en Railion) betreurt het dat niet genoeg geld is gereserveerd om het programma �Benutten en bouwen� te realiseren. l -Het Centraal Overleg Vaarwegen is blij met 11 miljard euro voor onderhoud van de vaarwegen tot 2020. Het bedrag is te laag voor het inlopen van de onderhoudsachterstand tot 2010. […]

l -De spoorsector (Nederlandse Spoorwegen, ProRail en Railion) betreurt het dat niet genoeg geld is gereserveerd om het programma �Benutten en bouwen� te realiseren.

l -Het Centraal Overleg Vaarwegen is blij met 11 miljard euro voor onderhoud van de vaarwegen tot 2020. Het bedrag is te laag voor het inlopen van de onderhoudsachterstand tot 2010.

l -MKB Nederland vindt dat de belangrijke investeringen te ver weg liggen.

l -VNO-NCW vindt dat minister Peijs (verkeer) zich niet bij voorbaat rijk moet rekenen met kilometerheffing.

l -Nederland Distributieland vindt dat de prognose van de groei van het goederenvervoer naast onderhoud ook investeringen vergt.

l -Bovag en RAI willen dat Peijs snel begint met de voorbereiding van het betalen per kilometer.

l -De ANWB is positief over de nota. Wel vreest de organisatie voor langere files door het vele onderhoud.

l -Transport en Logistiek Nederland vindt 80,5 miljard euro te weinig voor het inlopen van onderhoudsachterstand.

l -Verladersorganisatie EVO hoopt dat de investeringsplannen in de Nota mobiliteit geen vertraging oplopen.

l -Brancheorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer pleit voor aanleg van nieuwe wegen en spoor.

l -De stichting Natuur en Milieu vindt dat de nota alleen bereikbaarheid accommodeert en voorbijgaat aan de enorme schade die toenemend verkeer berokkent aan de volksgezondheid.

l -Milieudefensie meent dat de mota onuitvoerbaar is, omdat niet is voldaan aan Europese regels voor luchtkwaliteit: “Een belediging voor het mondiale milieu.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels