nieuws

Nieuwe werkkledinglijn niet zomaar een speeltje van Mammoet

bouwbreed Premium

schiedam – Hoewel de kledinglijn van Mammoet volgende week pas in de winkel ligt, wordt het assortiment in oktober al uitgebreid. Met de nieuwe kledinglijn wil het bedrijf volgens J. Hansen, verantwoordelijk voor de merchandising van Mammoet, binnen drie jaar een geheel nieuwe volwassen bedrijfsactiviteit in Nederland op poten zetten.

Er houden zich op dit moment vijf medewerkers van Mammoet bezig met de werkkleding. Over vijf jaar zullen enkele tientallen zich met deze nieuwe activiteit bezighouden. “Ik wil niet zeggen welke omzet we met de kledinglijn willen halen”, stribbelt Hansen tegen. “Maar we hebben het weloverwogen op de markt gezet en nu pakken we het serieus aan.”

Voor Mammoet is het lanceren van de kledinglijn meer dan merchandising en een promotiestunt. Er wordt dan ook een breder assortiment op de markt gebracht dan alleen de kleding die al door de werknemers van Mammoet wordt gedragen. “In oktober komen we met antistatische brandvertragende spijkerbroeken en laarzen die voldoen aan de eisen in de petrochemie”, belooft Hansen. “Maar het is natuurlijk ook goed mogelijk dat wij hiervan varianten op de markt brengen.” De inspiratie voor de kledinglijn haalt het bedrijf wel van de eigen medewerkers. De achttienhonderd werknemers die Mammoet telt, werken vaak in extreme omstandigheden en zij dragen dus ook kleding die bestand is tegen die omstandigheden. De medewerkers bepalen volgens Hansen of het huidige pakket aan beschermende kleding voldoet.

Ook al leeft het idee een kledinglijn om de markt te brengen al langer, dat zij nu pas op de markt komt is bewust. “Tijdens de berging van de Russische onderzeeër Koersk hebben we enorm veel naamsbekendheid in de hele wereld opgebouwd”, weet Hansen. “Hierdoor heeft de merknaam Mammoet een sterk en krachtig imago gekregen. Toch wachten we nog wel even met het leveren van kleding over de hele wereld. We kiezen in eerste instantie bewust voor Nederland en van hieruit breiden we het gebied langzaam uit. Het had ook Amerika kunnen zijn, maar in Nederland hebben we onze wortels.”

Reageer op dit artikel