nieuws

Bouwsector gebruikt internet vaak voor productinformatie

bouwbreed Premium

rotterdam ­ De bouwsector gebruikt het internet het meest voor het verkrijgen van productinformatie. In het verlengde daarvan wordt het medium veel gebruikt voor het aanvragen van folders, brochures en monsters.

Dit blijkt uit een onderzoek van USP Marketing Consultancy uit Rotterdam naar de recente ontwikkelingen op het gebied van internet. Het bureau heeft daarvoor in maart van driehonderd bedrijven uit de bouwbranche het zoekgedrag op internet geïnventariseerd.

De onderzochte bedrijven waren architectenbureaus, hoofdaannemers b&u, afbouwbedrijven (schilders, stukadoors, tegelzetters), groothandels, installateurs, woningbouwcorporaties en gemeenten. Medewerkers van corporaties en gemeenten maken het meest gebruik van internet (93 procent). De installateurs het minst (69 procent). Van de aannemers is 75 procent dagelijks op internet te vinden.

Wat betreft het soort informatie dat men zoekt springt de productinformatie er uit met gemiddeld 50 procent.

Reageer op dit artikel