nieuws

Rafeling van zeer open asfalt makkelijk te voorkomen

bouwbreed Premium

Bij werkzaamheden aan autosnelwegen met een wegdek van zoab (zeer open asfaltbeton) wordt vaak tijdelijke belijning aangebracht. Dat kan met klevende materialen, maar wegenverf voldoet beter. Na afloop van de werkzaamheden wordt de verf weggestraald. Helaas gaat daarbij ook een deel van het bitumen verloren. Het wegdek kan daardoor gaan rafelen, een probleem waarvoor tot voor kort geen oplossing bestond.

Volgens Roadflex Asfaltrevitalisatie in Vianen is het rafelen van zeer open asfaltbeton makkelijk te voorkomen. Het bedrijf behandelt de gestraalde delen van het wegdek met Neomex Line. Dat is een bitumenemulsie, die met een sproeiwagen wordt aangebracht. Om de stroefheid van het wegdek te herstellen wordt het behandelde deel met Neorough ingestrooid, een poederachtig materiaal. Roadflex Asfaltrevitalisatie is gespecialiseerd in het herstellen en onderhouden van wegen van dicht asfaltbeton (dab) en zeer open asfaltbeton (zoab). Het bedrijf claimt de levensduur van wegen te kunnen verlengen zonder hoge kosten en met weinig hinder voor het verkeer. Bij het Kooimeerplein op de A9 is twee kilometer tijdelijke belijning afgestraald. Roadflex Asfaltrevitalisatie heeft daarna het wegdek behandeld met Neomex Line om rafelen te voorkomen.

Reageer op dit artikel