nieuws

Nieuwe methode helpt schilders bij marketingbeleid

bouwbreed Premium

Marketing ZelfDiagnose is de naam van een marketinginstrument dat het Bedrijfschap Schildersbedrijf heeft ontwikkeld voor schilder/ondernemers die hun marketingbeleid optimaal willen vormgeven. De methode is gebaseerd op onderzoek naar het marktgedrag van schildersbedrijven.

Het diagnose-instrument geeft onder meer antwoord op vragen als welke producten lever ik nu en in de toekomst, op welke markten en voor welke opdrachtgevers werk ik nu en in de toekomst, welk marketinginstrument gebruik ik voor welke activiteit en voor welke markt, welke instrumenten zou ik kunnen gebruiken voor huidige en toekomstige product/marktcombinaties.

Diverse schildersbedrijven hebben het instrument met positief resultaat getest. Vooral de vergelijking met een ‘standaard’-schildersbedrijf, een van de onderdelen van de methode, bleek tot de verbeelding te spreken.

Het bedrijfschap streeft ernaar de methode steeds aan te passen aan de nieuwste ontwikkelingen.

Reageer op dit artikel