nieuws

Duitse prefab-industrie begint reclamecampagne

bouwbreed Premium

De Duitse prefab betonindustrie, verenigd in de Fachvereinigung Deutscher Betonfertigteilbau (FDB), gaat reclame maken voor bouwen met prefab. De campagne is toegespitst op het gebruik van architectonisch beton.

Het concept van de reclamecampagne werd voorgesteld tijdens de jaarvergadering van de FDB te Bad Nauheim. Opvallend is, dat voor de campagne geen gebruik wordt gemaakt van foto’s of afbeeldingen van bouwwerken. In plaats daarvan wordt de aandacht getrokken door heldere kleuren en opvallende plaatjes. De eigenlijke boodschap wordt alleen met tekst overgebracht. Die boodschap is, dat met prefab sneller, beter en goedkoper gebouwd kan worden dan met handarbeid op de bouwplaats. Bovendien is prefab een garantie voor kwaliteit.

Imago

De eerste van de reeks advertenties heeft als motto, dat voor prefab architectonisch beton slechts een norm bestaat: kwaliteit.

Het doel van de campagne is het verhogen van de acceptatiegraad van prefab beton onder architecten en opdrachtgevers. Bovendien wil men het imago van de producenten van prefab beton verbeteren. Eerst komen de architecten als doelgroep aan de beurt. In een later stadium worden ook opdrachtgevers in de doelgroep betrokken.

De reclamecampagne heeft drie fasen. In de eerste fase wordt de aandacht gevestigd op de kwaliteit van prefab beton. Er heerst nog teveel de overtuiging, dat prefab beton geen hoge kwaliteit biedt. Terwijl juist in de fabriek de kwaliteit van het produkt goed bewaakt kan worden. In de tweede fase wordt nadruk gelegd op het functionele van prefab beton en in de derde fase op het vakmanschap van de producent. Er worden advertenties in tijdschriften geplaatst en brieven en brochures naar de doelgroep verzonden.

De eerste van de reeks advertenties van de Fachvereinigung Deutscher Fertigteilbau. Met de vingerafdruk wordt bedoeld, dat prefab beton geen belemmering hoeft te zijn voor het persoonlijke stempel van de architect.

Reageer op dit artikel