nieuws

Plan voor R’dams kinderparadijs met warenhuis

bouwbreed

De Publicity Club Rotterdam (PCR) bestaat dit jaar veertig jaar en wil ter gelegenheid hiervan de stad iets van blijvende waarde voor de jeugd aanbieden. Volgens het door PCR ontwikkelde concept zou het geschenk moeten bestaan uit een warenhuis voor kinderen van vier tot twaalf jaar met daarbij een soort permanent Jeugdland waar spel en nuttige bezigheid hand in hand gaan. Daarbij wordt ondermeer gedacht aan een tv-studio, een keuken met kinderrestaurant, een afdeling om te lezen en te schrijven en diverse andere mogelijkheden om te spelen en te leren.

De PCR is over het plan in gesprek met de gemeente, het pobureau Waterstad en het zakenleven, die zeer posi tief tegenover het plan staan.

Indien het lukt er de nodige financien, een exploitant en een geschikte lokatie in de binnenstad voor te vinden dan zou dit kinderparadijs binnen twee jaar te realiseren zijn. De exploitatiekosten van het permanente Jeugdland ke, volgens het concept van PCT, worden opgebracht door de verhuur van paviljoens voor de verkoop van kinderkleding, speelgoed, sportartikelen en dergelijke. Inmiddels is er een actie gestart om 30000 tegeltjes a f. 66 per stuk aan de man te brengen. Deze van de naam van de koper voorziene tegeltjes worden bevestigd aan de kademuur van een wandelpromenade die bij de opening van de spoortunnel wordt aangelegd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels