blog

Wie heeft de grootste en de meeste?

bouwbreed 624

Wie heeft de grootste en de meeste?

De wereld wordt steeds meer digitaal. Big data en datamining spelen een steeds belangrijkere rol. Meten is immers weten. Al is de juiste interpretatie van data nog altijd mensenwerk.

In onze branche gaat het vaak over de kwantiteit. Je kunt data gebruiken om indruk te maken. Wie heeft de grootste en de meeste? De jaarlijkse lijstjes zijn niet voor niets zo populair.

Het gaat niet alleen om kwantiteit. Mag het in onze branche niet iets meer gaan over kwaliteit, over de impact die we maken?

Door steden en dorpen te verrijken met kwalitatief indrukwekkende projecten. Over inwoners die gelukkig zijn in de buurt waar ze zijn komen wonen. Door het ontwikkelen van projecten in gebieden die zich daardoor transformeren tot gewilde gebieden. Door voor de hard groeiende groep senioren huizen en buurten te bedenken die een oplossing bieden voor de groeiende eenzaamheid. Door extra kwaliteit te leveren, waarbij de kleinste details de grootste impact hebben. Door co-creatie, waardoor we samen met toekomstige bewoners nog beter in staat zijn prettige buurten te maken waar ze trots op zijn. En waar mensen zelf invloed op hebben. Over mensen waarbij hun nieuwe huis bedraagt aan hun gezondheid en hun geluk.

Hier gebruiken we ook data voor. Data om onze impact te meten. De microbeleving van de macrocijfers.

En mogen we ons als branche, om impact te kunnen blijven maken, niet wat beter voorbereiden op the next step? Op de toekomst met onder andere robotisering, communities en nieuwe mobiliteitsconcepten. Door gebruik te maken van smart data en voorspellende data. Verder ontwikkelen aan de trend gezondheid, zodat we meer vanzelfsprekend duurzame maar vooral gezonde en gelukkige woonomgevingen kunnen maken. Waarmee we bijdragen aan het geluk van mensen!

Juist nu de markt booming is. Zo voegen we werkelijk waarde toe en doen we ook de maatschappelijke rol van marktpartijen eer aan. Bovendien is ons vak dan inspirerend, uitdagend en bevredigend.

Ik ben ervan overtuigd dat het gaat om het gevoel, de beleving en de impact die we kunnen maken. Is het dan nog relevant wie de grootste of de meeste heeft?



Yvonne van Mierlo, directeur Blauwhoed Studio bij Blauwhoed
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels