blog

Mijn helden!

bouwbreed Premium

Mijn helden!

Elke keer als ik namens BAM op een podium sta en de prachtige plaatjes van onze kraanmachinisten toon, komt er veel bijval uit de zaal. Men vindt steevast dat zij toch wel onze beste ambassadeurs zijn.

Wanneer ik op een bouwplaats ben, kijk ik altijd even naar boven: Wat zou je vanaf die kraan kunnen zien? De machinist moet toch het mooiste uitzicht hebben. Na een kort betoog op de BAM-machinistendag kwamen al snel de telefoons tevoorschijn en zag ik de mooiste plaatjes. Sommigen zaten al op Twitter, maar waren weinig actief. Een enkeling leek het wel grappig en is toen gestart met het delen van foto’s van zijn uitzicht. We spraken wel af dat ik er voor hen ben als ze onheus zouden worden bejegend en dat ik hen coach daar waar nodig.

Niet veel later stond één van de kraanmachinisten op de voorpagina van de Rotterdamse editie van het AD. Vele andere media volgden. Een prachtige exposure voor ons bedrijf. Maar, veel belangrijker, de mannen geven ons een inkijk in hun werk én wereld. In het begin hadden zij BAM als podium nodig om bereik te krijgen. Inmiddels scoren hun tweets geregeld vele malen beter dan die van BAM. In Utrecht smult RTV Utrechtvan de updates uit het stationsgebied en deelt ze breed.

Het publiek reageert hier heel positief op. ‘Mijn mannen op de kraan’ krijgen enorm veel waardering uit de stad. Op een ander project bedankte een ceo van een grote klant de kraanmachinist voor zijn updates toen de kraan werd afgebroken. Dat soort dingen maken mij trots. Deze digitale schouderklopjes neemt niemand hen meer af. Zonder twijfel zijn dit mijn helden van de bouw!

Wat levert het BAM op? In elk geval zes enorm trotse medewerkers. Ook verandert het sentiment positief rondom de bouwplaatsen waar vanaf de kranen wordt getwitterd. Bijna alsof men tegen elkaar zegt: “Niet zo negatief, Gerrit zit daar op de kraan”! Bovendien kunnen we gemakkelijker een blik achter de schutting geven en ondersteunen hun foto’s onze andere updates. We zien dat collega’s starten met social media om ook hún trots te delen. We geven BAM letterlijk een gezicht. Je mensen maken tenslotte je merk.

Reageer op dit artikel