artikel

OTIS bedient liftgebruiker met app

bouwbreed

OTIS bedient liftgebruiker met app

Gebruikers van de liften die OTIS bouwt, kunnen met een mobiele applicatie storingen melden bij de fabrikant.

OTIS zet deze dienstverlening in de markt als eService. De fabrikant zegt de eerste liftenbouwer te zijn die liftgebruikers een dergelijke app aanbiedt. Gebruikers die vast komen te zitten in een gestrande OTIS-lift kunnen de storing met de app doorgeven aan het callcenter OTISline. Het onlinesysteem is een aanvulling op de reguliere telefoonverbinding. Die blijft vooralsnog bestaan, zegt Robbert Puik van Otis, ook al communiceert de app wat hem betreft directer en sneller.

De eService-app geeft van elke storing de bijzonderheden weer. De gebruiker krijgt automatisch bericht wanneer een melding in behandeling is genomen. De app geeft doorlopend de voortgang van de afhandeling aan. De gebruiker ziet of een monteur werk aan de lift heeft gehad en wat er is gedaan. Bij dit overzicht staan ook de respectievelijke tijden. De app geeft aan de hand van analyses een overzicht van het liftgebruik. OTIS monteert het benodigde systeem dat de bijzonderheden registreert in elke nieuwe lift. Bestaande liften kunnen er tijdens een renovatie mee worden uitgerust.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels