artikel

Johnny 2.0

bouwbreed

Johnny 2.0

Onze Johnny viert een jubileum dit jaar. Veertig jaar in dienst bij de TWW. Als adjunct-directeur houdt hij de boel mooi op de rit. Rekenen doet hij voornamelijk uit zijn hoofd, na wat weerstand is echter ook de smartphone niet meer bij hem weg te denken.

Opdrachtgevers kloppen geregeld bij Johnny aan voor tekeningen van toen, bij hen verloren gegaan door ver doorgevoerde automatisering. Johnny duikt ze op, of weet nog tot in detail de bijzonderheden van dat wegvak. Onze Johnny is wellicht niet uniek, iedereen heeft wel een Johnny, maar die heet dan Henk, Bert, Dik et cetera. Mannen onder elkaar, overzichtelijke markt en niet te veel poespas, perfect klimaat voor Johnny. En daar was ik ineens, uit het niets.

Zo, dat was wennen. Voordat hij het besefte werd het bedrijf gerestyled, mannen in nieuwe, frisse kleding gestoken, er kwamen gadgets en we werden actief op social media. Briesend liep hij af en toe door de gang, ik bemoeide mij met ‘alles’, kostte alleen maar geld en het leverde niets op. Echt een doos vol argumenten trok hij uit de kast om mij, en de rest, te overtuigen van mijn, in deze branche, zinloze inzet.

Uiteindelijk bleek het best zinvol en leuk, samen op stap naar bijeenkomsten en opdrachtgevers en af en toe een complimentje over een fleurig overhemd ontvangen. Alle Johnny’s, zeg maar de lichting 1.0, zijn goud waard. Veel kennis, tomeloze inzet, betrokken bij het opleiden van mensen, altijd bereid uit te leggen en kennis te delen en niet te vergeten: zuinig. “Johnny, we kunnen toch wel zorgen dat er elke dag geveegd wordt om een keet heen, gewoon de boel netjes houden? Kost toch niets extra.” “Dat zeg ie Karin, moar as ie wilt vegen, mot je toch eerst een bezem hebben en die krieg ie nie voor niks.” Laat maar komen hoor, de Johnny’s 2.0.

Karin Rog, commercie & Communicatie TWW, Negam, Moes, Dostal

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels