artikel

Succes verzekerd?

bouwbreed

Succes verzekerd?

Het wordt meer en meer regel dan uitzondering dat projecten 100 procent verkocht zijn voor de start van de bouw. Of zelfs vóór de start verkoop, zoals bijvoorbeeld het geval is bij Paradijs, een project van Blauwhoed in het hartje van Arnhem.

Door onze werkwijze met co-creatie in combinatie van het bieden van ‘extra’s’ hebben we ruim de helft van de woningen kunnen toewijzen aan co-creanten. Goede keuzes, focus en de vasthoudendheid van de afgelopen jaren leveren op het moment enthousiaste kopers én goede resultaten op.

In de grote steden gaat de woningmarkt echt weer los. In de bestaande bouw zijn bezichtigingen van 10 minuten voldoende voor de grootste aankoop van je leven, zelfs voor meer geld dan waar de huidige eigenaren eigenlijk tevreden mee zijn. 10 minuten?! Ja, en graag direct beslissen, er zijn vele wachtenden voor u. Bizar, niet?

Afgelopen vrijdag had ik nog een discussie over de moeite die Amsterdam Woont ineens heeft om aanbieders op een beurs te krijgen, omdat alles is verkocht of toch wel verkoopt.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Niet iedereen handelt naar deze bekende waarschuwing, die zeker ook voor de woningmarkt geldt en in de crisis bewezen is. Is ons geheugen slecht en geloven we echt niet dat de markt structureel verandert?

Het contact met geïnteresseerden is juist een belangrijke oorzaak van het succes. En om succesvol te blijven moet, naast liefde voor klanten, langetermijndenken en continu scherp aan de wind varen in je DNA zitten.

Als je bovendien goed kijkt, zie je dat echt niet alles overal vlotjes verloopt. En dat het niet alle partijen in de branche voor de wind gaat. De verschillen zijn groot en worden alsmaar groter. Alleen door te leren van het verleden bieden in het verleden behaalde resultaten wél garantie voor de toekomst.

Yvonne van Mierlo, directeur Blauwhoed Studio bij Blauwhoed

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels