artikel

Slimme ‘groene’ innovatie van Ginaf Trucks

bouwbreed Premium

Het ‘groen’ ondernemen heeft tegenwoordig ieders aandacht. Uitstoot van CO2 en met name de vermindering daarvan is een van de speerpunten van het milieubeleid van de overheid in de komende jaren. Dat heeft truckfabrikant Ginaf aan het denken gezet en is er gekeken naar een structurele bijdrage aan deze problematiek. Met Ginaf Intelligence is een werkwijze bedacht die geen compromis is tussen brandstofverbruik en inzetcapaciteit. Er wordt tijdens de Carrosserie Vakdagen in Hardenberg uiteraard aandacht voor gevraagd.

Hoe werkt het: bij een onbeladen voertuig is het mogelijk om de eerste en
laatste Tridemas van de Ginaf X 4243 TS, X 4345 TSV en X 5250 TS te heffen,
waarbij de laatste as ook ontkoppeld wordt van de aandrijflijn, zodat het aantal
aangedreven en roterende assen wordt verminderd. Voor de X
4345 TS, X 4446 TS en X 5350 TS is het heffen en ontkoppelen alleen mogelijk
voor de achterste Tridem as.
Bij beladen (terrein)inzet waar maximale prestatie en gewicht een grote rol
spelen, zakken de geheven assen automatisch en kan de laatste as weer worden
ingeschakeld in de drijflijn. De terreineigenschappen en capaciteit blijven
daardoor Ginaf waardig, aldus het bedrijf. Er wordt dus geen compromis gesloten,
het is EN-EN, en het bedrijf noemt het daarom een echte Intelligente Ginaf
oplossing.

Toevoeging van HydroAxle+
Er is overigens nog meer nieuws van de Ginaf werkvloer. Op dit moment wordt er
druk gewerkt aan de toevoeging van de HydroAxle+ op Ginaf voertuigen. Binnenkort
zal vanuit de ontwikkelingsfase een prototype X 3232 S (6 x 4 widespread) worden
opgebouwd en uitgebreid worden getest. Houd u de GINAF website in de gaten voor
het laatste nieuws.
Meer info: www.ginaf.nl.

Reageer op dit artikel