Suzanne van de Kerk

Zijn waar de klant is

Laatst had mijn puberdochter pech met haar fiets. Vlak daarvoor had ik een fietshulppas cadeau gekregen bij het afsluiten van haar fietsverzekering. Een kleine moeite dus, om te bellen met deze organisatie om het euvel te verhelpen en een wandeling naar de fietsenmaker te vermijden.

Suzanne van de Kerk

Het gedwongen huwelijk tussen sales en marketing

Het huwelijk tussen sales en marketing lijkt in veel organisaties nog op een verstandshuwelijk. Geen ware liefde, maar een moetje.

Suzanne van de Kerk

Drukte is een ongezonde keuze

Terwijl ik vanaf mijn vakantieadres in Frankrijk zojuist een foto van lokale deuren op het Berkvens Instagram account heb gepost, schrijf ik deze column terwijl de camping nog slaapt, over rust. Of eigenlijk over het gebrek daar aan. Ja, mijn laptop is dus mee op vakantie en ondanks de drie weken Bouwvak check ik mijn zakelijke mail om de paar dagen.

Suzanne van de Kerk

Van irritant naar relevant

De tijd van alleen maar zenden en zelf roepen hoe goed je bent zonder te vragen of je klant daar op zit te wachten, is voorbij. Althans: als het aan je klanten, prospects en andere stakeholders ligt.

Suzanne van de Kerk

Kleur bekennen

Is het je weleens opgevallen dat je met sommige mensen perfect kunt samenwerken en dat het met anderen wat stroever gaat? Heb je je weleens afgevraagd waar dat aan ligt? Vind je die ander gewoon een hork van een vent, of de vrouwelijke variant daarvan, en heb je het opgegeven nader tot elkaar te komen?

Suzanne van de Kerk

Geloofwaardigheid

Net als in de marketing worden we in de bouw overspoeld met holle frasen. Wat typische containerbegrippen zijn als 'duurzaamheid', 'partnerschap' en 'ontzorgen' voor de bouw, zijn  'klantbeleving', 'inspiratie' en 'authenticiteit' voor marketeers.

Suzanne van de Kerk

Instagram boeit en bindt

Stel, je hebt een prachtige productielocatie. Waar met een indrukwekkend en zeer modern machinepark dagelijks heel veel interessante producten worden gemaakt.

Suzanne van de Kerk

Beslissen of besluiten

Een paar jaar geleden waren we toe aan een nieuwe huisstijl, website en documentatie bij Berkvens. Dus schreven we een pitch uit. Enkele partijen werden uitgenodigd en op een ochtend kregen we achtereenvolgens de wilde plannen en creatieve ideeën gepresenteerd van drie verschillende reclamebureaus die we hiervoor hadden uitgenodigd.

Suzanne van de Kerk

Samen met je klant op reis

Bouwlocatie Amsterdam IJburg, een meer dan druilerige maandagochtend. Of eigenlijk stormde het gewoon. Hard. Het bouwhek dat omwaaide, miste mijn zorgvuldig tussen een grote en een diepe plas geparkeerde auto op een haar. Omdat ik die ochtend nog niet wist dat ik op een bouwplaats zou terechtkomen, was ik er niet op gekleed. Een 'koud' colbert, een kansloos vouwparapluutje en suède laarsjes met hoge hak. Niet de beste combinatie met windkracht 8, veel regen en nog meer modder.

Suzanne van de Kerk

Wil je met me daten?

De klant centraal. Dat klinkt vrij logisch, toch? Hem centraal zetten in je processen. In marketingland word je er al een tijdje mee om de oren geslagen en dat is hopelijk goed nieuws. Want 'consument als we allemaal zijn', zouden we dat dus snel zelf moeten (gaan) merken, die oprechte interesse in ons.