Want fietsen is een gezonde manier van vervoer voor mens en milieu! Meer fietsers betekent gezondere mensen, een verlaging van CO2-uitstoot dus ook beter voor het milieu. De DeroZap biedt de mogelijkheid om op een leuke, eenvoudige, automatische en veilige manier de afgelegde (woon-werk) kilometers van fietsers vast te leggen en te belonen. Met DeroZap start u uw fietsmarketing, mvo-beleid of gezondheidsbeleid.
Fietsgebruik belonen en stimuleren
Het in het vooruitzicht stellen van een bonus, in welke vorm dan ook, zal stimulerend werken. De ZAP software biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om de fietsende klant een directe korting op zijn aankopen te geven. De fietsmarketing maakt het mogelijk de fietser aan een onderneming te binden.
Een fietsparkeerplaats kost natuurlijk veel minder als een autoparkeerplek! En neemt minder ruimte in beslag. Op de plek van 1 auto kunnen zo'n 8 - 10 fietsen geparkeerd worden. De trouwe (fietsende) klant of werknemer wordt op deze manier gestimuleerd om met de fiets de supermarkt, bedrijf of het winkelcentrum te bezoeken.
De DeroZAP kan ook zeer stimulerend werken voor het gebruik van de fiets en fietshelm op bijvoorbeeld basisscholen. In de VS werkt DeroZap samen met KidCommute met als doel het fietsgebruik onder schoolgaande kinderen te stimuleren en te belonen.
Het systeem werkt zowel op 220V als op zonne-energie.