SBB
De uitreiking van de Cobouw Awards is hét hoogtepunt van het jaar voor de Nederlandse bouwwereld. Onafhankelijke jury's belonen het allerbeste werk in de categorieën digitalisering, duurzaamheid, innovatie en infra. We reiken prijzen uit voor het beste jonge talent, het meest duurzame bedrijf en de Bouwvrouw van het jaar. En tot slot presenteren we de best presterende bouwonderneming van het jaar met de Cobouw50 Award. Dat doen we in samenwerking met advies- en accountantskantoor PwC. De uitreiking vindt dit jaar plaats op dinsdag 26 november. De Cobouw Awards hebben een vaste plaats in het Nederlandse bouwlandschap. Het winnen van een Award viert de duurzame vooruitgang in de bouw en zorgt voor het krijgen van waardevolle aandacht en winnen van prestige.
Bij een duurzame toekomst voor de bouw hoort een evenwichtigere samenstelling van de top, vindt juryvoorzitter en uitgever Mieke Luisman-Stikkelorum.
De Cobouw Awards zijn weer uitgereikt. Dat gebeurt in zeven categorieën: Innovatie, Duurzaamheid, Young Talent, Digitalisering, Bouwvrouw, SDG en Cobouw50. Volg hier de bekendmaking van de winnaars.
Voor vier Cobouw Awards, die in november in het AFAS Theater in Leusden worden uitgereikt, zijn nog twintig kanshebbers. Die kunnen deze maand tijdens een pitch de jury's voor zich winnen. Dit is de shortlist voor de de Young Talent Award, Innovatie Award, Digitalisering Award en Duurzaamheid Award.
Roel van Elk (45) verkocht een meerderheidsbelang van zijn bedrijf Elk Groep aan private-equityhuis Waterland. Nu wil hij een van de grootste onderhoudsbedrijven van Nederland worden én het meest innovatieve. "Traditionele bouwbedrijven zijn echt verschríkkelijk."
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.
Na een aantal mindere jaren gaat het de A.Hak Groep weer voor de wind. Onder meer de energie- en watertransitie spelen de ondergrondse infrabouwer in de kaart.