Do's and don'ts op LinkedIn

Do's and don'ts op LinkedIn

Zelf gebruik ik de netwerksite passief én actief. Ik voeg zo veel mogelijk mensen uit de sector toe, zodat ik een groot civiel netwerk opbouw. Deze mensen posten bijvoorbeeld blogs over nieuwe werkmethodes of over innovaties. Voor mij razend interessant om te bekijken of Continu een bijdrage kan leveren aan hun projecten. Andersom post ik

Zelf gebruik ik de netwerksite passief én actief. Ik voeg zo veel mogelijk mensen uit de sector toe, zodat ik een groot civiel netwerk opbouw. Deze mensen posten bijvoorbeeld blogs over nieuwe werkmethodes of over innovaties. Voor mij razend interessant om te bekijken of Continu een bijdrage kan leveren aan hun projecten. Andersom post ik zelf ook veel branchegerelateerde marktinformatie. Die wissel ik af met vacatures. Want natuurlijk werkt LinkedIn op vacaturegebied ook uitstekend. Zo heb ik onlangs een functie voor het eiland Sint Maarten gepost. Je ziet dat er uit heel Nederland op wordt gereageerd. Niet alleen door mijn contacten, maar ook door de contacten van mijn contacten, en zo verder. Wat veel mensen uit mijn netwerk doen, is anderen attenderen op de vacature die ik heb gepost. Dat is ook de grote kracht van LinkedIn.

Naast deze do’s zijn er ook don’ts, ofwel dingen die je beter niet kunt doen op LinkedIn. Een overkill aan berichten kan bijvoorbeeld averechts werken. En een afzonderlijk bericht met veel te veel tekst zal ook niet zo snel iemand triggeren. Wat ik bijvoorbeeld met een vacaturetekst doe, is een aantal aansprekende trefwoorden er laten uitspringen, door ze groter te maken. En vervolgens zoek ik illustratief beeld bij deze tekst, dat werkt ook altijd goed. Post dus met beleid, en schrijf zeker geen ellenlange teksten. Houd het kort en krachtig.



Door Elona Scheffer, Adviseur Civiele Techniek bij Continu