Alles over Renovatie en onderhoud

VB Groep kijkt tevreden terug op 2023, maar meer groei is noodzakelijk

VB Groep kijkt tevreden terug op 2023, maar meer groei is noodzakelijk

"We presteerden prima, in een jaar waarin de (markt)omstandigheden niet echt gunstig waren", zegt directeur Robert van Boldrik. De toekomst is echter...

Hendrik de Haan en Bart van Breukelen. Foto: Guido Benschop

TBI zoekt onder nieuwe topman rust en regelmaat: 'Gespreid bedje? Dat denk ik niet'

De nieuwe directievoorzitter van TBI, Hendrik de Haan, zweert bij klanten die het concern stabiliteit bieden. Continuïteit is het toverwoord.

Vlnr: Rimco de Groot, Jan Paul van den Bosch en bestuursvoorzitter Kees Jan Mourik.
Foto: Stijn Rademaker

Florerend Mourik wil vooral reëel en hands-on blijven

Maak reële afspraken als aannemer, zeggen ze bij Mourik. De snelgroeiende bouwer moet wel nieuwe mensen aantrekken om het werktempo erin te houden.

De roltrap in de Statenpassage in het gebouw van de Tweede Kamer. Foto ANP/Freek van den Bergh

Bouwvallig Binnenhof gaat 2 miljard kosten. 'Er is geen plan B'

Nu de bouwkundige staat van het Binnenhof goed in kaart is gebracht, blijken eerdere kostenplaatjes te optimistisch. Het complex blijkt een bouwval.

De Galecopperbrug krijgt een nieuw zadel. Foto: Rijkswaterstaat

Eerst zadels, dan ducts en dán nieuwe tuien voor de Galecopperbrug

Om de Galecopperbrug in de A12 te versterken wordt 76 kilometer aan stalen strengen aangebracht. Eerst worden de pylonen aangepakt.

Foto: Suzanne van de Kerk

Gevoelige monitoring rond het Binnenhof ontgaat helemaal niets

Voor de verbouwing van het Binnenhof is een extreem nauwkeurig systeem opgetuigd om verzakkingen te monitoren. De kunst is om niet te verdrinken in...

De Rijksstraatwegbrug in Arkel is ingepakt zodat Mourik Infra in weer en wind kan doorwerken. Foto: Guido Benschop

Bouwteam met Mourik pakt goed uit voor bruggenonderhoud Zuid-Holland

Een nieuwe trend in de infrasector, de bouwteamaanpak, zorgt voor een strak verloop van het groot onderhoud aan verouderde provinciale bruggen.

Over het viaduct bij Rijpwetering mag de hogesnelheidslijn slechts 80 kilometer per uur rijden. Foto: Suzanne van de Kerk

Stapvoets over de hsl vanwege een verdraaid landhoofd en een houtje-touwtje detail

Een landhoofd van het hsl-viaduct bij Rijpwetering moet worden vervangen. Daarvoor moet het viaduct uitgetild worden en gaat het spoor even dicht.

De Prinses Margriettunnel werd eind 2022 afgesloten, omdat een tunneldeel door druk van grondwater omhoog was gekomen. Foto: ANP/HH/Anton Kappers

Brokkelende bruggen, sluizen en viaducten: wat is er aan de hand met de infra in...

Brokkelt de Nederlandse infrastructuur af? Experts waarschuwen voor een groeiende bezwijkkans: "Het is niet één probleem, het is een optelsom."

De Hubertustunnel. Foto: Kees van de Veen / ANP

Strukton renoveert Hubertustunnel voor ruim 66 miljoen euro

Strukton wint de aanbesteding voor de renovatie van de Hubertustunnel en -viaducten. Verschillende systemen zijn na vijftien jaar toe aan vervanging.