Lonen railinfra 6,5 procent omhoog in achttien maanden
Werkgevers en vakbonden hebben een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor de railinfrastructuur. Onderdeel daarvan is een loonsverhoging van 6,5 procent in achttien maanden tijd.
Werkgevers en vakbonden hebben een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor de railinfrastructuur. Onderdeel daarvan is een loonsverhoging van 6,5 procent in achttien maanden tijd.
De nieuwe directeur-generaal van Rijkswaterstaat wil vanwege de grote opgave slimmer en beter werken met zijn uitvoeringsorganisatie. Het areaal veroudert, juist waar de belasting toeneemt. De productie moet omhoog. De kunstwerken moeten sneller worden vervangen of versterkt. Dat dient ook nog eens circulair, klimaatadaptief en met oog voor de leefomgeving te worden gerealiseerd.
Met een mengeling van staal-, beton, en voorspantechnieken bouwen BAM en Rijnstaal een brug voor een tijdelijke bypass van het spoor in Vught. Bedoeld voor een levensduur van vijf jaar, maar de eisen zijn er niet minder om. "Stiekem is het een heel complexe constructie."
Wat is er toch aan de hand in bruggenland? Waarom komt er nagenoeg elke maand een nieuw brug-euvel aan het licht? Daarover gaat deze aflevering van Doorzagen. Met als gast: Jules Verlaan, voormalig opleidingsdirecteur aan de TU Delft.
Het duurzaamheidsteam van Strukton Infra Specials wervelt door de organisatie om tender- en projectteams te voeden met ideeën en gereedschap om duurzame stappen te zetten. De leidende principes geven richting en daarnaast spelen Valéry Bosch, Florine Schils en Ester Haaring praktisch en enthousiast in op vragen vanuit de praktijk.
Gemeentes en ondernemers in Krimpen aan den IJssel en Krimpenerwaard vragen de minister om in te grijpen bij een renovatieproject van Rijkswaterstaat dat voor 'dramatische' overlast zal zorgen. Door de toename van onderhoud aan verouderde bruggen komt er meer hinder aan, en ook kritiek.
Opnieuw gaat Ballast Nedam Infra aan de haal met een innovatief contract van Rijkswaterstaat. Dit keer betreft het een bijzondere tunnelklus van ruim 118 miljoen euro, met zicht op extra opdrachten. Tenzij de bouwer er een potje van maakt.
Staal- en bruggenbouwer Takke Breukelen is failliet. De curator heeft goede hoop op een doorstart van het ruim honderd jaar oude familiebedrijf. Al zal dat niet meer zijn onder de vlag van To Get There.
Het lot van de A12/A27 Ring Utrecht blijft nog onzeker. Inframinister Madlener moet eerst de voorgestelde maatregelen voor stikstofcompensatie beter onderbouwen.
VolkerWessels heeft dankzij de verkoop van haar installatie-, telecom- en energie-activiteiten afgelopen jaar een nettowinst behaald van 767 miljoen euro. De omzet van het bouwconcern kwam uit op dik 6 miljard.