nieuws

Gyproc wint Bouwkennis Marketing Jaarprijs

bouwbreed 476

Gyproc wint Bouwkennis Marketing Jaarprijs

Gisteren is op het Jaarcongres van Bouwkennis de Marketing Jaarprijs uitgereikt aan Gyproc voor de campagne rond het product Habito. Gyproc won met een integrale campagne en liet Wavin en Knauf achter zich.

De zaal zat gisteren vol met 400 mensen uit de bouwwereld. De drie genomineerden mochten zich kort presenteren. Dat deden ze in een korte video. Alle drie repten ze van een succesvolle integrale campagne. En van grote successen. Ze gebruiken allemaal social media zoals Facebook en bijeenkomsten om het concept te activeren. En vertelden hun verhaal op de vakpodia.

Wavin deed dat met de grappige John de Installateur-campagne, die al een paar jaar loopt. Gear Up 2 with Wavin “the challenge”, is een campagne gericht op de kleine zelfstandige installateur.

Knauf presenteerde zijn Stucmasters-campagne waarbij het stucvak weer onder de aandacht wordt gebracht in de vorm van een competitie.

De jury meldt dat het een campagne was die succesvol was met de beste oplossing, impact, aandacht voor wat de klant nodig heeft en innovatie.

De stem van de jury telde voor 30 procent, die van de zaal gisteren voor 70 procent. En de uitkomst was dus dat Gyproc won met de campagne voor Habito. Ze deden dat onder andere door een partnerschap met Cobouw.

De jury meldt dat het een campagne was die succesvol was met de beste oplossing, impact, aandacht voor wat de klant nodig heeft en innovatie. De Gyproc Habito-panelen zijn vooral sterker dan andere producten en makkelijker te verwerken, zegt de producent. Op de foto het winnende team van Gyproc.

Reageer op dit artikel