nieuws

Kingspan wint de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017

bouwbreed Premium 1731

Kingspan wint de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017

Gisteren is tijdens de Bouwkennis Jaarbijeenkomst de Marketing Jaarprijs uitgereikt. Het gaat om een vernieuwend initiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De prijs ging naar Kingspan bv, met het concept ‘Kingspan Future Proof’. Een oplossing voor agrariërs waarbij asbestdaken vervangen worden door nieuwe daken mét zonnepanelen in een leasecontract.

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is een marketingprijs voor concepten in de bouw. Jarl Langerak, juryvoorzitter en directeur marketing & communicatie Velux Nederland, meldde dat het aantal inzendingen dit jaar wat gering was, maar “dat dat waarschijnlijk goed nieuws is”. Hij legt uit: “Als het goed gaat in de bouw, dan is er weinig tijd voor dit soort zaken. We zien in een recessie ook altijd het aantal inzendingen stijgen.”

Dit jaar waren er drie finalisten voor de Marketing Jaarprijs

Uit de inzendingen kwamen dit jaar drie finalisten: Berkvens Deursystemen, Kingspan bv en Koninklijke Mosa bv. Tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst presenteerden de drie hun case in de vorm van een video. De zaal mocht daarna stemmen, maar de stem van de jury telde wel veel zwaarder. Kingspan kwam duidelijk als winnaar uit de bus.

De winnaar presenteerde een aardige case. In 2024 moet Nederland Asbestvrij zijn. Dit is een stevige opgave. Kingspan Future Proof is een “energiebesparende totaaloplossing” voor vervanging van asbestdaken, inclusief financiering. Het totaalplan bestaat uit asbestsanering zonder vezelemissie tot en met het aanbrengen van een nieuw daksysteem met zonnepanelen en energiebesparende LED-verlichting.

Dankzij de leaseconstructie kan het dak binnen 5 tot 15 jaar worden terugbetaald

Kingspan regelt het papierwerk en verzorgt de financiering waarmee, dankzij een leaseconstructie, het dak binnen 5 tot 15 jaar kan worden terugbetaald. Door de energiebesparing door LED, geïsoleerde dakpanelen en de opbrengsten van zonne-energie wordt een groot deel van het maandelijkse leasebedrag gecompenseerd. Na de leaseperiode is het dak en de zonne-installatie van de klant.

De jury van de Marketing Jaarprijs vindt het leaseconcept van Kingspan vooral erg innovatief

Uit het juryrapport: “Het is een volledig nieuwe markt die Kingspan met dit concept betreedt. De jury vindt het leaseconcept vooral erg innovatief, dit wordt versterkt door het feit dat dit ook geheel nieuw is voor Kingspan. Ook aan klantgerichtheid is gedacht, door het volledig ontzorgen van de boeren.”

—————————————————————————-

Jury 

De vakjury van De Marketing Jaarprijs 2017 bestaat uit:
• Jarl Langerak (Juryvoorzitter en Directeur Marketing & Communicatie VELUX Nederland)
• Paul Brouwer (Marketingmanager Hansgrohe Nederland)
• Rob Klifman (Algemeen directeur Bouwmaat Nederland)
• Erik de Gier (Manager Marketing Communications Technische Unie)
• Peter Fraanje (Directeur NVTB)
• Tanja Bongers (Marketingmanager bij Wienerberger)
• Hendrik Hulscher (Regiomanager Van Wanrooij – winnaar 2016)
• Wendy Stevens-van den Hanenberg (Marketingmanager Jaga Nederland B.V.)
• Jan-Paul Schop (Managing Director USP Marketing Consultancy B.V.)
• Boudewijn Goedhart (Directeur BouwKennis B.V.)

Reageer op dit artikel