nieuws

Campagne maakt eind aan zolder als ondergeschoven ruimte

bouwbreed Premium

houten – De campagne De Nationale Zolderverbouwing, Nederland leeft op zolder wijst de consument op de vele gebruiksmogelijkheden van de ruimte onder de schuine kap. Vijf merkfabrikanten van bouwproducten dragen daar samen met het Hoofdbedrijfschap Detailhandel/Commissie Wonen een steentje toe bij met onder andere de uitgave van een ideeënboek.

Nog tot 24 mei kan iedereen zijn droomzolder insturen naar de Nationale Zolderverbouwing en meedingen naar een wooncheque van 5000 euro. Ruim vierhonderd zolders zijn inmiddels aangemeld. “Dat is boven verwachting”, aldus R. ten Kate van adviesbureau Ten Kroode & Van Zee uit Houten dat de campagne coördineert.

Zo�n vier miljoen huishoudens beschikken over een zolder. Ten Kate: “De zolder is nog een ondergeschoven ruimte in de woning. Dat is jammer want je kunt er een fantastische leefruimte van maken. Een zolder kan gemakkelijk worden omgetoverd tot een aantrekkelijke woon-, slaap-, bad-, hobby- of ontspanruimte”.

Krachtenbundeling

Bij de eerste editie van de campagne vorig jaar lag de nadruk nog op het verbouwingsplan zelf. “Wat we nu laten zien zijn voorbeelden van droomzolders. Daarmee hopen we een grote groep consumenten te stimuleren met de zolder aan de slag te gaan.” In de fotogalerij van de Nationale Zolderverbouwing (www.nationalezolderverbouwing.nl of www.nederlandleeftopzolder.nl) kunnen nu al meer dan 250 zolders worden bekeken.

Op de site laten vijf fabrikanten (Velux, Ubbink, Agnes, Faay en Candoor) zien hoe extra ruimte, licht, woonsfeer en leefgenot kunnen worden verkregen. Maar, wil Ten Kate benadrukken, “alle fabrikanten die denken een bijdrage te kunnen leveren aan een zolderverbouwing zijn welkom”.

De krachtenbundeling leidt onder andere tot een gezamenlijke uitgave van een ideeënboek voor eenieder die met de zolder aan de slag wil. “Voor de initiatiefnemers is dit een prima manier om de consument te wijzen op de talrijke mogelijkheden om deze leefruimte optimaal te benutten en dat daar fantastische producten voor zijn.”

Deelnemers kunnen foto�s van hun droomzolder op de website www.nederlandleeftopzolder.nl plaatsen. De winnaar wordt op 30 mei bekend gemaakt in het SBS6-programma Klussen en Wonen.

Reageer op dit artikel