blog

Frans, de klantenman

bouwbreed Premium 1139

Frans, de klantenman

Klantbeleving. We zijn er met z’n allen al jaren mee bezig. Na de meest recente overname wilden wij dat onze interne klanten elkaar beter leren kennen. Daar zijn heel veel strategieën en coaches voor, maar die hebben we maar even gelaten voor wat ze zijn.

We hebben een goed feest georganiseerd. Gewoon ‘ordinair’ met veel eten en drinken en een band. Wel op een locatie waar gastvrijheid als vanzelfsprekend is overigens. Met bussen tegelijk kwamen de nationale en inmiddels ook internationale gasten aan. En opeens stond hij daar op het podium: Frans Bauer.

Vooraf maakten hij en ik kort kennis. Hij wilde graag meer weten over ons bedrijf en over de aanwezige gasten. Al pratende stemde hij daar zijn songkeuzes voor het optreden op af. Als Frans op het podium staat, dan gebeurt er iets in de zaal. Of je wilt of niet; je gaat mee in de muziek, de dans en het gezang. Frans geeft zich totaal op het podium en iedereen die naar hem toekomt ontvangt hij met open armen en gaat hij gewillig mee op de foto. Hij maakt tijd en geeft aandacht.

We kregen meer dan verwacht: een half uur optreden werd bijna een uur. De zaal was uiteindelijk een gezellige samengesmolten groep. Duitsland danste met Nieuwegein, de Achterhoek met Twente en Groningen met Almere. Kortom; geslaagd.

Na afloop even napraten met Frans en direct zijn vraag of de klant tevreden is. Nadat we een oplossing voor zijn onkruidprobleem op de oprit hadden aangeboden vertrok Frans. De eigenaar van de locatie vertelde mij dat Frans ook bij haar nog even had gecheckt of we echt tevreden waren.

De volgende dag volgde een berichtje van Frans met een dankwoord. Hoe simpel kan het creëren van een positief klantgevoel zijn na best een behoorlijke investering. Met aandacht, betrokkenheid en vakmanschap dus.


Karin Rog, directeur Klant & Markt ReintenInfra

Reageer op dit artikel