De truck werd geleverd door Renault Trucks-dealer Nijwa Veenoord en bij HTS-NCH werd er een kabel-afzetsysteem opgebouwd. Daarvoor moesten in overleg met Renault Trucks een aantal componenten zoals de Adblue- en brandstoftank verplaatst worden aan het chassis. Directeur Hans Fuhler, die samen met broer Gerrie het familiebedrijf leidt: “Wij zochten een truck, die we voor nagenoeg al onze activiteiten kunnen inzetten. De Renault Truck C 430 8x4 heeft een uitstekende aslastverdeling, waardoor het mogelijk is deze in te zetten als betonmixer of voor het transport van een MegaMix silo. Daarnaast kan de truck worden ingezet als kipper. Met het kabelsysteem van H.T.S.-N.C.H kunnen we de MegaMix silo rechtop zetten.”
“De keuze voor Renault Trucks is bepaald door het totaalplaatje, maar ook door de contacten met Renault Trucks-dealer Nijwa. Verder heeft deze truck een ruime slaapcabine en is hij robuust en breed inzetbaar. Voor extra comfort is hij uitgerust met lederen bekleding en een standkachel. En misschien opmerkelijk, hij is handgeschakeld. Voor ons werk met de silo’s blijkt dat toch makkelijker."
De Hondsrug B.V. werd in 1934 door G.H. Fuhler opgericht. Destijds heette het bedrijf Fuhler Transportbedrijf en Draglineverhuur, later Gebr. Fuhler. In 1978 werd De Hondsrug gekocht, gevolgd door de overname van Zand en Grintbedrijf (ZGB) in Sellingen. Het bedrijf bestond toen uit een aannemersbedrijf en een transportbedrijf dat beschikte over kranen, shovels en laadschoppen. In 1988 is het bedrijf in twee delen opgesplitst. Het transportdeel, bestaande uit Fa. Gebr. Fuhler en De Hondsrug viel ten deel aan de vader van de huidige directeuren. Vanaf die tijd ging De Hondsrug B.V. meer en meer werken voor andere klanten dan het ‘eigen’ aannemersbedrijf. In 2002 is het bedrijf door de huidige directie Hans en Gerrie Fuhler overgenomen en uitgegroeid tot een veelzijdige dienstverlener in het transport van zand, grind en beton. Momenteel heeft het bedrijf 18 vrachtauto’s waarvan de meeste in het transport van beton worden ingezet.