VTS toont op TKD bijzondere rijwerkcaroussel

VTS toont op TKD bijzondere rijwerkcaroussel

De aandrijving is gemaakt voor carrousels op schepen die kabels trekken naar windmolenparken op de bodem van de zee, zo meldt onze mediapartner bouwmachineweb.com. De haspel waar de kabel in ligt weegt ruim 4000 ton. Deze kabel wordt afgerold door eindaandrijvingen. Dit zijn dezelfde aandrijvingen die ook gebruikt worden door graafmachines. De aandrijving die is

De aandrijving is gemaakt voor carrousels op schepen die kabels trekken naar windmolenparken op de bodem van de zee, zo meldt onze mediapartner bouwmachineweb.com. De haspel waar de kabel in ligt weegt ruim 4000 ton. Deze kabel wordt afgerold door eindaandrijvingen. Dit zijn dezelfde aandrijvingen die ook gebruikt worden door graafmachines. De aandrijving die is ontworpen door VTS is bijzonder compact, waardoor deze eenvoudig weggewerkt kan worden op een schip of in de haven.

Groot koppel genereren

De custom made aandrijvingen kunnen een groot koppel genereren, waardoor er veel kracht vrijkomt en de kabel soepel in beweging wordt gebracht. Voor deze aandrijvingen maakt VTS gebruik van Berco- of VemaTrack-kettingen, om optimale prestaties van de aandrijving te verzekeren.

Eigen aandrijving voldeed niet

De originele aandrijvingen op het schip voldeden niet aan de verwachtingen, waardoor de klant een speciale oplossing zocht. Hiervoor werd het specialisme van VTS ingeschakeld. Momenteel zijn er nog vier in aanbouw. VTS levert niet alleen de aandrijvingen, maar ook de volledige HPU (Hydraulic Power Unit). Het project dat op de TKD te zien is zal halverwege juni worden opgeleverd.
Meer info: www.vtsconstructions.com.