partner nieuws

Hitachi laat nieuwste wiellader zien

infra 4

De ZW180-6 is de nieuwste loot aan de Dash 6 stam van Hitachi. Hij werd gepresenteerd tijdens een internationaal press event op de fabriek in Amsterdam en is volgens de Japanse fabrikant “speciaal ontworpen en gebouwd om te voldoen aan de eisen van de Europese markt.” De 15 tons ZW180-6 is voor een deel nieuw […]

Hitachi laat nieuwste wiellader zien

De ZW180-6 is de nieuwste loot aan de Dash 6 stam van Hitachi. Hij werd gepresenteerd tijdens een internationaal press event op de fabriek in Amsterdam en is volgens de Japanse fabrikant “speciaal ontworpen en gebouwd om te voldoen aan de eisen van de Europese markt.”

De 15 tons ZW180-6 is voor een deel nieuw ontworpen, onder andere om een beter zicht rondom te bieden. Daarvoor zijn de uitlaat en luchtinlaat naar achteren verplaatst en is de machine voorzien van een gebogen motorkap, een standaard achteruitkijkcamera en uiteraard een monitor in de cabine. Het nieuwe ontwerp is, zoals bij veel machines, mede een gevolg van de aanpassingen die nodig waren om aan Stage 4 te voldoen.

Stage 4 motor
Volgens Hitachi is het één van de stilste machines op de markt, mede door verbeterde isolatie en de Stage 4 motor.Hij biedt een grote laadcapaciteit in de bak (2,4 – 2,8 kuub), een opbreekkracht van 107 – 126 kN en hoge rijsnelheid. Het SCR-systeem spuit adBlue in het uitlaatgas om de hoeveelheid stikstofoxide in de uitstoot te beperken

Powerboost
Hitachi noemt het een veelzijdige machine, mede door voorzieningen zoals de powerboostschakelaar om het motorvermogen te verhogen wanneer dat nodig is, of wanneer heuvelopwaarts wordt gereden. Er zijn robuuste materialen gebruikt, extra beschermingsplaten aangebracht en onderdelen versterkt.

Beter onderhoud
Om de prestaties op peil te houden kreeg de ZW180-6 enkele speciale voorzieningen voor het onderhoud. Optioneel zijn er grofmazige radiatoren verkrijgbaar voor werken met afval of in omgevingen met veel stof. De motorkap kan geheel worden geopend en de inspectiepunten zijn goed bereikbaar. Het luchtfilter van de motor is verplaatst om vanaf de grond beter toegankelijk te zijn.
Meer info: www.hcme.nl.

Reageer op dit artikel