nieuws

Nieuw spoor voor metro 
Maasstad

infra

Normaliter is het werk aan de ondergrondse metro alleen toegankelijk voor de baanwerkers. Maar het Rotterdamse metrostation Hoogvliet staat op een viaduct en dat verandert de zaak. Het werk vindt plaats in de nachtelijke uren, omdat het railverkeer geen hinder mag ondervinden. Tot april vervangt het Rotterdamse vervoersbedrijf RET het 1,5 kilometer lange metrospoor tussen […]

Normaliter is het werk aan de ondergrondse metro alleen toegankelijk voor de baanwerkers. Maar het Rotterdamse metrostation Hoogvliet staat op een viaduct en dat verandert de zaak. Het werk vindt plaats in de nachtelijke uren, omdat het railverkeer geen hinder mag ondervinden.

Tot april vervangt het Rotterdamse vervoersbedrijf RET het 1,5 kilometer lange metrospoor tussen Hoogvliet en Tussenwater. Spoorstaven en verbindingen worden verwijderd, een nieuw type spoorstaven wordt met een nieuw type bevestiging gelegd. Zodra dit gedeelte klaar is, volgt het metrodeel tussen Rhoon en Zalmplaat. In 2014 moeten alle spoorstaven op dit traject zijn vervangen. De Rotterdamse metrobaan is 45 jaar geleden aangelegd. Foto: Dijkstra

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels