nieuws

Zwolle Spoort

infra

Zwolle Spoort

Op het tweede perron van station Zwolle plaatsen medewerkers van aannemingsbedrijf K. Dekker in opdracht van ProRail een definitieve ondersteuningsbalk voor de poot van de grote koepelperronkap.

“Op deze balk komt de oude A-poot weer te staan zodra de nieuwe trapopgangen gereed zijn”, zegt projectmanager Allart Maijers van ProRail. Voorlopig blijft de kap boven perron 1 en 2 rusten op een tijdelijke, stalen constructie.

Ook de perronkap zelf wordt hersteld. Deze kap heeft afgelopen zomer heel wat te verduren gehad; zo zijn er dwars door de kap damwanden in de grond getrild. De werkzaamheden maken onderdeel uit van Zwolle Spoort, zoals de grote verbouwing van het station wordt genoemd. De verbouwing en uitbreiding, die naar verwachting medio 2015 is afgerond, is hard nodig. Maijers: “Onder meer door de aanleg van de Hanzelijn is Zwolle een belangrijk ov-knooppunt geworden, met meer treinen en meer passagiers. De grootste ingreep is de verbreding van de perrontunnel van 5 naar 17 meter.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels