nieuws

Meer vertrouwen door inzet van sociale media

infra Premium

Meer vertrouwen door inzet van sociale media

De Dienst Noord-Zuidlijn houdt Amsterdam via Twitter, Flickr, Facebook, Youtube en de website Hierzijnwij.nu op de hoogte van de vorderingen van de nieuwe metrolijn. Gaat er iets mis, dan wordt dat zo snel mogelijk gemeld. “Je moet natuurlijk wel eerst je feiten checken”, zegt communicatieadviseur Freddy Elink Schuurman.

Begin 2009. Aanhoudende controverse en de verzakking van enkele panden aan de Vijzelgracht zorgen ervoor dat de bouw van de lijn op een aantal plekken tijdelijk is stilgelegd. Ondertussen onderzoekt een commissie onder leiding van oud-minister Cees Veerman hoe de bouw van de metrolijn weer kan worden vlotgetrokken. “Het vertrouwen was tot een minimum gedaald. De vraag was: Hoe kunnen we het vertrouwen van de stad terugwinnen? Daar is toen een strategie voor bedacht. We wilden een aantal thema’s benadrukken. Bijvoorbeeld het realisme van zo’n groot project.”

Openheid

Openheid werd een belangrijk thema. “Eerlijk zijn over dingen die fout gaan. Je kunt een incident niet meer één of twee dagen later naar buiten brengen. In deze tijd is de opinie al gevormd als je een uur wacht. Als je op het web een stevige positie in wilt nemen, dan zul je relevant, actueel en geloofwaardig moeten zijn. Dat was tot dan toe niet helemaal het speerpunt van de strategie, zal ik maar zeggen.”

Lees meer over de bouw van de Noord-Zuidlijn op de website Hierzijnwij.nu

Reageer op dit artikel