nieuws

Bouw ondergrondse spoorkruising in volle gang

infra

Bouw ondergrondse spoorkruising in volle gang

In navolging van Weesp en Arnhem krijgt station Amersfoort een ondergrondse spoorkruising.

Gisteren is aannemerscombinatie CVKA, bestaande uit Dura Vermeer Beton- en Waterbouw en BAM Civiel Noordwest, begonnen met de eerste uitvoerende werkzaamheden. Toen zijn de eerste twee sporen (Amersfoort-rangeerterrein Bokkeduinen) buiten dienst gesteld.

116 uur

Voor het inrijden van de twee spoordekken staat slechts 116 uur. Binnen dat relatief korte tijdsbestek moeten aan twee zijden 110 meter damwand worden geheid, honderden injectieslangen aangebracht worden en circa 2000 kuub grond worden verzet.

Ambitieuze planning

Procescoördinator Monique Hagedoorn spreekt van een ambitieuze planning. “Als alles volgens onze planning verloopt, is er slechts een buffer van 5 uur. Het is vooral een zoeken naar de meest kostenefficiënte en resultaatgerichte oplossing.” Maandagochtend om vijf uur moet het spoor weer worden vrijgegeven.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels