partner nieuws

Materieelbeheer via de smartphone

Geen categorie 1505

Eenvoudig alle benodigde data aflezen op de smartphone of laptop, zodat precies duidelijk is welk materieel waar wordt ingezet en door wie: Hilti ontwikkelt het ON!Track systeem dat producent onafhankelijke informatie geeft via een systeem met smart tags. Het is een ontwikkeling die past in de reeks van noviteiten die het bedrijf heeft ontwikkeld om tegemoet te komen aan de vraag uit de markt.

Materieelbeheer via de smartphone

Hilti ON!Track is een materieelbeheersysteem dat gebruikers de mogelijkheid biedt om via de smartphone of laptop snel en gemakkelijk materieel te beheren. Locatie, status, verantwoordelijke medewerker en alle keuringsdocumentatie zijn gemakkelijk in te zien door het scannen van een speciaal ontwikkelde smart tag. Deze smart tags zijn ontworpen in samenwerking met 3M: ze kunnen niet alleen stevig worden bevestigd maar blijven ook leesbaar tijdens gebruik. De installatie wordt gedaan door de specialisten Hilti, waarbij het bedrijf ook advies en training biedt aan de mensen die ON!Track dagelijks gaan gebruiken.

Inspelen op klantbehoefte

Hilti hecht sinds de oprichting in 1941 veel waarde aan de relatie met de klant. Het familiebedrijf komt met ruim honderd accountmanagers dagelijks bij de klanten over de vloer, zowel op kantoor als op de bouwplaats. “Het doel”, zo vertelt algemeen directeur Bastian Danzebrink, “is om zo gericht te kunnen innoveren en in te kunnen spelen op de klantbehoefte.”

Danzebrink vervolgt: “Door onze werkwijze kunnen wij wereldwijd een complete dienstverlening aanbieden. Dit varieert van producten uitleveren tot het geven van advies en training. In lijn met complete ontzorging en continue innovatie, heeft Hilti als bedrijf een aantal jaar geleden het portfolio uitgebreid richting softwareproducten.” Het concept Hilti ON!Track is een van de nieuwe producten in deze ontwikkeling. Het materieelbeheersysteem is  producent onafhankelijk en gekoppeld aan een zorgvuldig implementatietraject en training voor de klant.

Specifieke wensen

Hilti ON!Track wordt bij de klanten geïntroduceerd en geïmplementeerd door een toegewezen specialist. Co Kentrop, magazijnbeheerder bij UBA Bouw BV, heeft dit onlangs zelf ervaren: “De hele opbouw van het systeem is door Hilti verzorgd. Er is een specialist langs geweest die eerst onze huidige registratie met ons door heeft genomen. Hierbij is gekeken naar hoe wij willen werken en wat onze wensen zijn. Vervolgens heeft de specialist het systeem voor ons ingericht, om mij daarna ook uitleg te geven in het gebruik van het systeem.” Na afloop van deze training kon UBA direct met een op maat gemaakt systeem aan de slag.

Bart van den Berge van VKP BV  werkt inmiddels al enige tijd  met het systeem: “Na training door de ON!Track specialist zijn wij direct ermee aan de slag gegaan. Via de mobiele telefoon boeken wij alles gemakkelijk in en uit het magazijn en kunnen de jongens buiten opzoeken waar een bepaalde machine ligt. Daarnaast hebben wij via de app actueel inzicht in het onderhoud van onze machines, de keuringen die hier op van toepassing zijn en zelfs het onderhoud van onze bussen. Dit geldt overigens niet alleen voor de Hilti materialen, maar ook voor alle items die niet van Hilti zijn.”

Software support

Hilti heeft voor ondersteuning tijdens het gebruik van de software een Software Support Team opgezet. Dit team is dagelijks bereikbaar per mail of telefoon en helpt direct op het moment dat er vragen zijn over de software. Dit kan gaan over alledaags gebruik, maar ook bijvoorbeeld over de opzet van het account.

“Een organisatie ontwikkelt zich door de jaren heen”, zo vertelt John Ouwerkerk van Mammoet Nederland BV. “Dit betekent dat ook de processen en werkwijzen kunnen veranderen. Het Software Support Team van Hilti staat in deze gevallen altijd klaar om te helpen, zodat het systeem onze nieuwe processen kan ondersteunen.” Daarnaast kan John af en toe ook een steentje bijdragen aan de ontwikkeling van ON!Track: “Soms zie ik in de praktijk dat iets net handiger kan, bijvoorbeeld een zoekfunctie die ik miste in het locatieoverzicht. Dat geef ik door aan het Software Support Team en zij nemen het mee in de doorontwikkeling van het systeem. Op die manier sluit het systeem altijd goed aan op de praktijk.”

Bent u ook benieuwd naar de mogelijkheden van Hilti ON!Track voor uw bedrijf? Kijk op www.hilti.nl/on-track voor meer informatie of neem contact op via 010-5191111.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels