Buitendienst werkt efficiënter dankzij nieuwe applicatie

Buitendienst werkt efficiënter dankzij nieuwe applicatie

Dankzij de applicatie kunnen de buitendienstmedewerkers via een Toughbook informatie over diverse inspectiepunten van hoogspanningsinstallaties snel en gemakkelijk vastleggen. De nieuwe applicatie betekent minder administratie voor de monteur. Inspectieresultaten zijn direct zichtbaar en bruikbaar voor werkvoorbereiders en maintenance engineers. Veel voorbereiding Projectleider Nedim Duman: "Tot dusver legde onze buitendienst inspectieresultaten vast via bijna onbeheersbare Excel-sheets.

Dankzij de applicatie kunnen de buitendienstmedewerkers via een Toughbook informatie over diverse inspectiepunten van hoogspanningsinstallaties snel en gemakkelijk vastleggen. De nieuwe applicatie betekent minder administratie voor de monteur. Inspectieresultaten zijn direct zichtbaar en bruikbaar voor werkvoorbereiders en maintenance engineers.

Veel voorbereiding

Projectleider Nedim Duman: "Tot dusver legde onze buitendienst inspectieresultaten vast via bijna onbeheersbare Excel-sheets. Monteurs gingen op stap met moeilijk te hanteren inspectieformulieren en de resultaten van onderhoudswerk en inspecties werden vaak niet optimaal benut. Dankzij de app is dat verleden tijd. De afgelopen maanden is hard gewerkt om de informatie die is opgeslagen in de spreadsheets, in een database te krijgen. Daarbij zijn de spreadsheets van de diverse afdeling volledig op elkaar afgestemd. Tegelijkertijd hebben we veel energie gestoken in de schoning van data. De app is bovendien uitgebreid door onze mensen getest."

Uitbreiden en uitrollen

De OHBS/BDA-applicatie zal worden gebruikt door technici uit drie disciplines: hoogspanning, signaalkabelnetwerken en bouwkunde. De uitrol voor de hoogspanningsmedewerkers en signaalkabelnetwerken is al een feit. Later dit jaar volgt bouwkunde. De applicatie is overigens geen statisch geheel. Diverse uitbreidingen staan op de rol, zoals de mogelijkheid voor monteurs om ook foto’s toe te voegen aan het inspectierapport. Omdat het een webapplicatie is, zijn alle wijzigingen en verbeteringen direct beschikbaar voor de gebruikers. In eerste instantie wordt de applicatie ingezet voor opdrachten voor netbeheerder Stedin. Later zal Joulz het systeem ook inzetten voor andere klanten.

Bekijk ook de film over de Buitendienstautomatisering: