partner nieuws

Versterken klantgerichtheid door vermindering klachten

bouwbreed 59

Bewoners moeten soms langere tijd hun huis uit, verlof nemen om afspraken met bouwmanagers te maken en vele vaklieden (van sloper, stukadoor en installateur tot tegelzetter en schilder) binnenlaten. Omdat deze vaklieden bovendien van elkaar afhankelijk zijn en intensief moeten samenwerken tijdens renovaties, kan het voorkomen dat een wijziging in de planning voor de hele […]

Versterken klantgerichtheid door vermindering klachten

Bewoners moeten soms langere tijd hun huis uit, verlof nemen om afspraken met bouwmanagers te maken en vele vaklieden (van sloper, stukadoor en installateur tot tegelzetter en schilder) binnenlaten. Omdat deze vaklieden bovendien van elkaar afhankelijk zijn en intensief moeten samenwerken tijdens renovaties, kan het voorkomen dat een wijziging in de planning voor de hele ketenregie gevolgen heeft. Ook bewoners voelen dit onmiddellijk en zullen klachten kenbaar maken.

Mosa Panel: beter voorkomen dan …
Regelmatige communicatie met klanten tijdens renovatieprocessen is essentieel. Hoe meer bewoners worden betrokken bij het proces en hoe beter ze worden geïnformeerd, hoe minder klachten worden ingediend. Het instellen van spreekuren, het luisteren naar de wensen van bewoners en het maken van duidelijke afspraken over de tijdstippen waarop vaklieden in hun woning aanwezig zijn, creëert tot op zekere hoogte begrip voor de werkzaamheden. Toch kan overlast niet altijd worden voorkomen. Het traditionele renovatieproces duurt daar met minimaal tien werkdagen en de inzet van veel verschillende disciplines te lang voor.
Bewoners worden geconfronteerd met telkens andere vaktechnische verantwoordelijken, moeten elders gebruikmaken van douche en/of toilet en vertragingen accepteren. Door de daarbij komende stof- en geluidsoverlast van hak- en breekwerk neemt het draagvlak zienderogen af en het aantal klachten toe. Woningcorporaties moeten vervolgens alles op alles zetten om de ontstane klachten adequaat af te handelen en alternatieven – in de vorm van bijvoorbeeld tijdelijke verhuizingen of zelfs vergoedingen – aan hun klanten aan te bieden. Dit kost allemaal tijd, energie en geld.

Het is daarom cruciaal om renovatieprocessen van badkamers, keukens en toiletten waar mogelijk te bespoedigen. Met Mosa Panel kan in maximaal vijf werkdagen worden gerenoveerd. Schoon, droog en stofvrij. Snelheid en kwaliteit gaan met dit innovatieve product hand in hand. In korte tijd kunnen meer vierkante meters vakkundig worden gerenoveerd met bovenal een minimum aan overlast voor de bewoners. Bewoners kunnen dankzij de efficiënte werkwijze die mogelijk is met Mosa Panel sneller hun normale leven hervatten. Een win-win situatie voor iedereen.

Reageer op dit artikel