nieuws

Maaiveld | De radiator vermomt zich als een ladder

bouwbreed 1148

Maaiveld | De radiator vermomt zich als een ladder

Design radiator Iskol doet zich voor als een ladder die schuin tegen de muur staat. Hoewel het niet de bedoeling is om erin te klimmen, is directeur Tibor Herscheit van leverancier Instamat niet bang dat hij bezwijkt als het onverhoopt toch gebeurt. 

Waarom zou je een radiator vermommen als ladder?

“Het is een variant op de bekende handdoek-radiator die in menig badkamer te vinden is.”

Daar is toch niks mis mee?  

“Zeker, maar soms willen mensen iets anders. Design bijvoorbeeld.”

Jullie vermommen wel vaker radiatoren bij Instamat?   

“nee, dit is de eerste keer.”

De Iskol ladderradiator vraagt wel ruimte.    

“Dat is waar, hoewel je het ook niet moet overdrijven. Hij staat slechts zo’n 30 centimeter van de muur. Het geeft een bijzonder effect.”

Straks klimmen mensen er nog echt in.

“Dat houdt hij wel hoor. De kwaliteit van de lassen is goed en omdat hij rechtstreeks op de vloer afsteunt kan hij meer hebben dan een radiator die met beugels aan de muur is bevestigd.”

Wat betekent Iskol eigenlijk?

De trede of sport van een ladder. In het Schots of het Welsh. Dat weet ik niet meer precies.

Dat heeft de Italiaanse ontwerper Andrea Corsetta toch maar mooi bedacht

“Niks daarvan,  die naam hebben wij hem gegeven.”

Dat kan toch niet zomaar?

“We werken al lang met de Italiaan samen en weten dat hij het goed vindt. Niet alle Italiaanse woorden en namen zijn nou eenmaal geschikt voor de Nederlandse markt.

Of had hij hem een onschuldige Italiaanse naam gegeven die in het Nederlands iets heel vunzigs betekent?  

“Nee hoor, maar het klonk gewoon niet zo lekker.”

Maar waarom dan Iskol? Waarom niet het Japanse of Zuid-Oost Ossetische woord voor ladder-sport?

“Hier kwam iemand mee tijdens een brainstorm.”

Zijn Nederlanders niet veel te calvinistisch voor zo’n frivole ladder?

“We verliezen langzaam maar zeker onze schroom. Nederlanders gaan steeds meer actief op zoek naar onderscheidende producten.”

Wordt dit de klapper uit het assortiment?

“Het is vooral een eyecatcher. Het zal niet ons best verkopende radiator worden, maar er is zeker een markt voor.”

 

Reageer op dit artikel