nieuws

Reparatieverzoek proces digitaliseren met KOVRA standaardberichten

bouwbreed Premium 261

Reparatieverzoek proces digitaliseren met KOVRA standaardberichten

Wist u dat de administratieve afhandeling van een reparatieverzoek gemiddeld zo’n 70 minuten kost? Voldoende reden voor woningcorporaties en co-makers om de handen ineen te slaan en een standaardberichtenuitwisseling te realiseren.

Met de KOVRA standaardberichtenuitwisseling van Ketenstandaard Bouw en Installatie handelt u reparatieverzoeken sneller en effectiever af. Ketensamenwerking tussen woningcorporaties en aannemers/onderhoudsbedrijven verloopt zoveel soepeler na het digitaliseren van het proces rondom reparatieverzoeken:

Optimale S&O

De KOVRA koppeling is standaard aanwezig in BouwVision bouwsoftware. Het Service & Onderhoud proces verloopt volledig digitaal in de bedrijfssoftware van Herke ICT Group. Een reparatieverzoek van de woningcorporatie is direct zichtbaar en kan in BouwVision verder worden opgepakt, ingepland en afgehandeld. De vakmensen zien meteen in de app op hun tablet of telefoon welke bonnen zij kunnen oppakken. Direct na ontvangst van de digitale handtekening van de bewoner, wordt de werkbon op kantoor automatisch omgezet naar een factuur en doorgezet naar de opdrachtgever.

Kostenbesparende oplossing

Deze werkwijze scheelt enorm veel handelingen. U bespaart niet alleen tijd, maar voorkomt ook fouten. De bewoner is tevreden omdat hij beter wordt bediend en de woningcorporatie is blij omdat zij real time inzicht heeft in de status van de reparatieverzoeken.

Een win-win voor alle partijen dus.

“Door de ketensamenwerking met de aannemer, waarbij we dankzij de KOVRA koppeling gezamenlijk de administratie doen, is het gehele proces van opdracht tot factuur voor ons inzichtelijk. De dienstverlening aan onze huurders verbetert terwijl de kosten afnemen.”

Bekijk de video over de KOVRA standaardberichten uitwisseling voor reparatieverzoeken.

www.bouwvision.nl
Stand A097 hal 9 Bouw & ICT
Reageer op dit artikel