nieuws

Carrière: ‘Ik vind het een eer om Friso de Zeeuw op te volgen’

bouwbreed

Carrière: ‘Ik vind het een eer om Friso de Zeeuw op te volgen’

Desirée Uitzetter (46) is onlangs begonnen als directeur Gebiedsontwikkeling bij BPD. Zij volgt Friso de Zeeuw op die per 1 mei 2016 vertrekt. De afgelopen jaren was Uitzetter partner bij advies- en onderzoeksbureau Stec en hield zij zich bezig met kennisontwikkeling en vernieuwing op het terrein van gebiedsontwikkeling en wonen.

Vanwaar deze overstap?
“Het is een prachtig vervolg op mijn ervaring en loopbaan tot nu toe. Ik heb veel samen met en voor overheden gewerkt en ben goed bekend in het publieke domein. Ik zie mijn overstap als een mooie kans om met alle expertise die ik heb opgebouwd meer impact te hebben op gebiedsontwikkeling in Nederland. Ik denk als directeur gebiedsontwikkeling bij BPD meer te kunnen bereiken dan als adviseur. BPD is bovendien een bedrijf met een rijke traditie en enorme geschiedenis en de drang om te vernieuwen. Dat komt mooi samen. En ik vind het een eer om Friso de Zeeuw op te volgen.”

Wat maakt u geschikt voor deze functie?
“Ik heb veel kennis van en ervaring in gebiedsontwikkeling en met regionale woningmarkten. Daarnaast ben ik altijd op zoek naar verandering, verbetering, vernieuwing en verbinding. Dat sluit goed aan bij waar BPD voor staat.”

Wat gaat u doen?
“Mijn accent ligt op het verder opschuiven in de voorfase en in de kete n van gebiedsontwikkeling. Hoe kunnen we inspirerend aanwezig en een natuurlijke partner zijn voor onze klanten, overheden, beleggers, corporaties en andere, nieuwe partijen? Het gaat ons om het brede scala: transformatie, herstructurering, binnenstedelijke locaties, uitbreiding en tijdelijke situaties. Verder is het ook mijn taak om als opvolger van Friso de Zeeuw naar buiten te treden met ons verhaal. Ook in de doorontwikkeling van onze strategische koers heb ik een nadrukkelijke rol. Verder heb ik een interne taak om samen met onze locatiemanagers te kijken hoe we voorop blijven lopen. Ik ben nu bezig met mijn tour door BPD en inventariseer wat we in huis hebben.”

Wat wilt u bereiken in een paar jaar tijd?
“Dat we beter zichtbaar zijn, inspireren en aanzetten tot vernieuwing en verandering. Dat we een natuurlijke partner zijn voor onze stakeholders.”

En hoe bereiken jullie aspirant-kopers van nieuwbouwwoningen ook al in een vroeg stadium?
“We hebben een enorme schat aan data over kopers en potentiële kopers. Die kennis benutten we steeds meer om met ons werk nog beter in te spelen op de kwalitatieve woningvraag. En om zo met ons werk een bijdrage te leveren aan een steeds mooier Nederland.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels