nieuws

‘Groen’ verkoopt alleen met verhaal

bouwbreed

‘Groen’ verkoopt alleen met verhaal

Duurzaam bouwen is commercieel interessant, mits je er een goed verhaal bij hebt, oordelen lezers van Cobouw en de Architect. Extra werk levert dat vaak echter niet op.

Greenwashing, door de bomen het bos niet meer zien: het zijn zaken die telkens weer terugkeren als het gaat over duurzaam bouwen. Toch heerst er optimisme. Uit een kwantitatief onderzoek van Cobouw blijkt dat meer en meer bouwprofessionals ervaren dat met duurzaamheid gewoon geld te verdienen valt. Bijna 70 procent van de ondervraagde lezers geeft aan dat duurzaam bouwen commercieel interessant is.

De grote vraag is wel: hoe onderscheid je je van de concurrent? Ook dat is goed te doen, vinden zeven van de tien bouwprofessionals. Wel zeggen zij dat een groen profiel niet direct leidt tot extra opdrachten. “Duurzaam bouwen is vooral duurder bouwen”, constateert een kwart van de ondervraagden. “Er wordt vooral veel duurzame onzin verkocht.”

Lees verder: ‘Blok heeft gelijk, de markt is aan zet’

Bekijk de resultaten van de Cobouw-enquête over duurzaamheid

Vandaag gaat in de Jaarbeurs in Utrecht Ecobouw van start. Klik hier voor het programma van vandaag.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels