nieuws

‘Hier is veel tijd voor 
opleidingen, vooral intern’

bouwbreed

Per 1 maart is Stefan van Gerven (44) begonnen bij de CGI Group als technisch salesmanager voor de Benelux. Het Britse bedrijf produceert en levert brandwerend glas onder de merknamen Pyroguard, Pyroguard T en Smokeguard. Het hoofdkantoor zit in het Verenigd Koninkrijk. In diverse Europese landen werkt de CGI Group met technische salesmanagers. Van Gerven heeft ruime ervaring als ondernemer en salesmanager in onder meer de gevelbranche.

CarrièreStefan van Gerven

Vanwaar deze overstap?

“Ik zat in de ‘business-to-consumermarkt’ op het gebied van ramen en deuren. Het betekende veel avond- en weekendwerk en dat combineert lastig met een jong gezin. Toen ik werd benaderd door een headhunter voor een functie bij de CGI Group, ging het balletje snel rollen. Er volgden vijf gesprekken. Het was een pittige selectie.”

Wat maakt u geschikt voor deze functie?

“Ze waren op zoek naar iemand met een technische achtergrond op het gebied van gevel en glas die ook nog eens redelijk commercieel is. Daaraan voldoe ik. Ik heb weliswaar een administratieve achtergrond, maar heb in de gevelbouw gezeten en daardoor technische kennis opgedaan. Ook was relatiebeheer een belangrijk aspect van de functie.”

Wat gaat u precies doen?

“Werken aan uitbreiding van ons marktaandeel. Dit vooral door te zorgen voor bewustwording bij architecten, aannemers, gevelbouwers en glaszetters als het gaat om de nieuwe Pyroguard-producten. Als aanvulling op de bestaande producten heeft de CGI Group vorig jaar een fabriek in Frankrijk overgenomen, die eveneens gespecialiseerd is in brandwerend glas. Met die nieuwe producten kunnen we meer mogelijkheden bieden. Daarmee hebben we de vraag in Nederland afgedekt. Daarnaast ga ik me bezighouden met beheer van de bestaande relaties in Nederland en België. In Nederland waren we al actief, België is een nieuwe markt.”

Wat wilt u bereiken in een paar jaar tijd?

“Het verstevigen en uitbreiden van onze positie en een stuk ‘brand awareness’. We zijn een onafhankelijke producent die alleen glasproducten voor brandwerende beglazing levert. Dat is een voordeel voor onze klanten, omdat we op dit vlak over een zeer uitgebreide technische expertise beschikken.”

Hoe maakt u zich de kennis eigen die nodig is voor uw nieuwe functie?

“Van collega’s en door heel specifieke opleidingen te volgen, onder meer bij brancheorganisaties. Ik heb ook een week meegedraaid in één van de fabrieken. Er wordt hier heel veel tijd besteed aan opleidingen, vooral intern. Je moet bijblijven. Niet alleen de regelgeving verandert, maar ook de producten. In onze tweewekelijkse salesmeeting wordt ook een deel besteed aan producten en worden we bijgespijkerd.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels