nieuws

‘Ik ken de organisatie en weet waar de uitdagingen zitten’

bouwbreed

Jeroen Holman (34) combineert zijn baan als Nordics country manager bij gipsproducent Siniat sinds kort met die van sales director Nordics & Netherlands bij hetzelfde bedrijf. Na zijn studie bouwkunde vervulde Holman acht jaar lang verschillende commerciële functies bij Lafarge Gips, de voorganger van Siniat. Met zijn nieuwe functie heeft Holman nu vijf landen onder zijn hoede: Nederland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland.

carrièreJeroen Holman

Vanwaar deze overstap?

“Om de nieuwe strategie van onze businessunit Nordics & Benelux die we in 2013 hebben ingevoerd uit te dragen voor de Nederlandse markt. Onderdeel van die strategie is dat we ons meer willen richten op de eindgebruikers van onze producten. De bedoeling is ook dat ik het verkoopapparaat beter ga afstemmen op de strategie.”

Wat maakt u geschikt voor deze functie?

“Mijn verleden in de Nederlandse markt en mijn contacten. De organisatie denkt dat ik in staat ben een stuk cultuurverschil te bewerkstelligen. Verder ken ik de organisatie. Ik weet waar uitdagingen zitten en de mogelijkheden tot verbetering.”

Wat gaat u precies doen?

“Mijn focus ligt op het realiseren van onze strategie, waarin innovatieve toepassingen en het ontwikkelen van nieuwe producten een hoge prioriteit hebben. Daarnaast ligt mijn focus op het meer verkopen van de technische gipsplaten, zoals brandwerende, stootvaste en vochtwerende platen en platen voor buitentoepassing. Het is mijn taak om meer vraag te creëren. Dat betekent dat we dieper de markt in moeten en ons meer gaan richten op eindgebruikers zoals montagebedrijven en aannemers. Architecten en voorschrijvende instanties vormen ook een belangrijke doelgroep. We richten ons zeker niet op de hele gipsmarkt, we gaan daarin keuzes maken.”

Wat wilt u bereiken in een paar jaar tijd?

“Dat we de aangewezen partner worden voor een aantal specifieke marktsegmenten, zoals de gezondheidsmarkt en de renovatiemarkt. Onze doelstelling is om bekend te staan als bedrijf dat een toegevoegde waarde heeft voor een aantal marktsegmenten. Ook willen we een goede relatie opbouwen met onze eindgebruikers.”

Hoe zit het met uw talenknobbel?

“Ik heb absoluut geen talenknobbel, maar Zweeds en Deens kan ik inmiddels redelijk verstaan. Dat is een kwestie van gewenning. Ik spreek de talen niet. Om dat te leren heb ik nog geen tijd gehad. Fins is niet te doen, dat gaat richting Russisch.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels