nieuws

Veiligheid op de kaart met pop Tim

bouwbreed

Veiligheid op de kaart met pop Tim

Dura Vermeer gaat met de pop Tim veiligheid binnen het bedrijf op de kaart zetten. De pop maakt de komende zes maanden een reis langs projecten en kantoren van het bouwconcern, op zoek naar goede en slechte voorbeelden van veiligheid op de bouwplaats.

Tim, die deze week als ‘trainee’ op de afdeling KAM (kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu) aan de slag gaat, is onderdeel van de veiligheidscampagne 2014 van het bouwconcern. “Het idee om een pop in te zetten is afgekeken van Flynt van KLM”, zegt hoofd communicatie Glen Metselaar. “We hopen met de inzet van een pop het onderwerp veiligheid laagdrempeliger en makkelijker bespreekbaar te maken.”

“De communicatiemiddelen die we tot nu toe gebruikten om veiligheid onder de aandacht te brengen hadden niet altijd het gewenste effect”, zegt KAM-manager van de divisie Bouw en Vastgoed Ronald de Groot, één van Tims begeleiders. “E-mails en berichten op intranet of in het bedrijfsblad werden niet altijd even goed gelezen. Daarom gaan we nu eens iets nieuws proberen.”

Volg pop Tim op Facebook

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels