nieuws

‘Je laat zien dat het goed gaat met je bedrijf’ ’

bouwbreed

Een plaats in de top twintig. Daarop zegt Jeroen Verbakel te hopen. Verbakel, directeur van Unibouw uit Gemert, is sponsor van het team en de truck waarmee Maurik van den Heuvel deelneemt aan de Dakar-rally.

SponsorUnibouw

Hij had de afgelopen weken regelmatig contact met Van den Heuvel, bestuurder van de truck en eigenaar van het gelijknamige transportbedrijf uit Uden. De sponsor volgde de verrichtingen van het team dagelijks met grote aandacht. Vandaag bereiken de deelnemers de finish in Valparaiso. Maar ook als Van den Heuvel niet bij de eerste twintig mocht eindigen is Verbakel dik tevreden met het geboekte resultaat. Dakarspeed, de naam waaronder Van den Heuvel meedeed aan de uitputtende rally door drie Zuid-Amerikaanse landen, heeft het volgens de sponsor prima gedaan. ‘‘Het was hun eerste rally. Voor debutanten hebben ze een topprestatie geleverd’’, zegt hij opgetogen.

De prestatie is des te indrukwekkender omdat de deelnemers met loodzware omstandigheden te kampen hadden. Verbakel: ‘‘Elke dag 800 kilometer in een vrachtauto over zandwegen. Je butst constant op een neer. Wat denk je dat dat voor je ingewanden betekent? En je maakt lange dagen, aan slaap kom je nauwelijks toe.’’

Dakarspeed verscheen aan de start in een compleet vernieuwde DAF CF die de rally door Zuid-Amerika al meerdere malen had gereden. Dit jaar stond de naam van Unibouw prominent op het voertuig. Een teken dat dit bouwbedrijf hechte relaties met de transportsector onderhoudt.

Die relatie vloeit voort uit het specialisme van Unibouw, legt Jeroen Verbakel uit: ‘‘Wij bouwen met name bedrijfspanden. Veel van onze klanten zitten in de logistieke branche. Die sector heeft grote belangstelling voor dit soort sportieve evenementen. Met Maurik van den Heuvel hebben we al heel lang een goede relatie. Wij leveren graag een bijdrage aan zijn succes. Met de bouw van een efficiënt bedrijfspand, maar ook door hem te sponsoren in deze rally.’’

Unibouw ziet deze sponsoring als een vorm van klantenbinding, zegt Verbakel. ‘‘Daarnaast geeft het een stukje vertrouwen. Je toont betrokkenheid en je laat zien dat het goed gaat met je bedrijf. Anders zou je niet in staat zijn zo’n kostbare bijdrage te leveren.’’

Een groot internationaal evenement als de Dakar Rally trekt vooral sponsors die uit zijn op vergroting van hun naamsbekendheid. Unibouw gaat uit van een heel andere benadering, zegt Verbakel. ‘‘Wij steunen een relatie in zijn ambitie om een droom waar te maken. Indirect levert dat ook naamsbekendheid op. Onze naam kwam regelmatig in beeld in de dagelijkse wedstrijdverslagen bij RTL7. Ik heb de afgelopen weken meerdere malen complimenten gekregen voor onze steun aan het Nederlandse team.’’

Traditionele sponsoractiviteiten worden door Unibouw de laatste jaren steeds meer aangevuld met internetmarketing en sociale media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn. Verbakel: ‘‘Als je ervoor zorgt dat je op meerdere plaatsen zichtbaar bent, gaan mensen vanzelf je naam onthouden.’’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels