nieuws

Oud spoor 
moet wijken

bouwbreed

Langs het spoor tussen Boxtel en Best breken kranen van Lek Sloopwerken uit Bodegraven, namens Swietelsky Rail Benelux uit Oisterwijk, een oude betonnen spoorbaan af. Het 50 centimeter dikke gewapend beton is ooit over een lengte van 3 kilometer als proeftraject aangelegd en wordt momenteel in opdracht van ProRail verwijderd en omgebouwd tot regulier spoor. […]

Langs het spoor tussen Boxtel en Best breken kranen van Lek Sloopwerken uit Bodegraven, namens Swietelsky Rail Benelux uit Oisterwijk, een oude betonnen spoorbaan af. Het 50 centimeter dikke gewapend beton is ooit over een lengte van 3 kilometer als proeftraject aangelegd en wordt momenteel in opdracht van ProRail verwijderd en omgebouwd tot regulier spoor. “We hebben vijftien dagen de tijd gekregen om 6 kilometer spoorrails te verwijderen, terwijl naast de betonbaan het gewone treinverkeer doorgaat,” legt uitvoerder Rik van Wijk uit. Om de deadline van maandagochtend vroeg te halen wordt dag en nacht doorgewerkt.Foto: Ton Borsboom

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels