nieuws

‘Wij helpen anderen hun 
ambities waar te maken’

bouwbreed

Continu, intermediair voor bouw en ind ustrie, is met ingang van 1 mei sponsor van damesschaatsploeg Team Liga. Het bedrijf heeft zich tot de Olympische Spelen in Sotsji verbonden aan het team dat wordt gecoacht door Marianne Timmer en Gianni Romme. ‘‘Wij helpen graag de ambities van anderen waar te maken. Dat past uitstekend bij onze bedrijfsactiviteit’’, aldus algemeen directeur Jeroen de Bruijn.

Team Liga bestaat uit veelbelovende schaatsers. De teamleden zijn Thijsje Oenema, Margot Boer, Mayon Kuipers, Yvonne Nauta, Janine Smit en Manon Kamminga.

De Bruijn is er uitgesproken trots op dat zijn bedrijf dit team mag sponsoren. Continu greep de kans om bij de topploeg aan te haken met beide handen aan. Goed voor het bedrijfsimago én goed voor de schaatssport, zegt De Bruijn. ‘‘Met de Olympische Spelen in aantocht is het fijn voor een schaatsploeg om de wind mee te hebben. Elk steuntje in de rug is dan welkom. Het is heel bijzonder om een schaatsploeg met olympische aspiraties te supporten. Er was meteen een klik tussen ons. Team Liga is nu ook een beetje ‘ons’ team.”

De nieuwe sponsorcampagne valt samen met een nieuwe marketingpropositie. Onder het thema ‘Altijd wind mee‘ wil Continu zijn marktpositie verder versterken en uitbouwen.

Continu zoekt met deze sponsoractiviteit nadrukkelijk aansluiting bij de Hollandse volksaard. Het logo – een molen – is bedoeld als verwijzing naar Hollandse ondernemingslust. Het bedrijf zegt zich verbonden te voelen met alles wat puur Nederlands is. Wat Continu betreft, hoort schaatsen daar nadrukkelijk bij. ‘‘Een geweldige sport die enorm leeft in ons land’’, aldus De Bruijn. Sponsoring van een schaatsploeg past bovendien bij de eigen ambities van Continu. Door zich te verbinden aan Team Liga verwacht het bedrijf de naamsbekendheid verder te verhogen.

Omdat Continu als nieuwe sponsor aanschuift, krijgen de schaatssters van Team Liga allemaal een nieuw schaatspak. Daarop zal naast de logo’s van de andere sponsoren (Liga en Flevonice), ook het logo van Continu zichtbaar zijn. Verder komt het Continu logo op de trainings- en casualkleding, op de auto’s van de teamleden en op de website en sociale mediakanalen van het team. De bedrijfsnaam komt ook op de boarding tijdens wedstrijden in Thialf.

Andere sponsoractiviteiten van Continu bestaan uit financiële ondersteuning van studieverenigingen op Nederlandse hbo’s en universiteiten. Door stud enten die zich voorbereiden op een baan in de bouw of de industrie vroegtijdig vertrouwd te maken met de naam Continu, hoopt de intermediair hen later op de arbeidsmarkt te kunnen bemiddelen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels