nieuws

‘Leuk voor het bedrijf én voor het Kulturhus’

bouwbreed

Alles op wielen wat kan rijden en knetteren verzamelt zich in het Paasweekend in het Overijsselse Hoge Hexel voor Hexel on Wheels. Dit jaarlijkse crossevenement heeft de Twentse buurtschap onder de rook van Wierden landelijke bekendheid bezorgd. ‘‘We zitten inmiddels op tienduizend bezoekers’’, meldt Roland Ravenshorst trots. Zijn bedrijf RMS Betonvloeren is sinds de start vijfsterrensponsor van het spektakel.

Cr ossen met brommers, motoren (met en zonder zijspan) en auto’s is een geliefd tijdverdrijf in dit deel van Overijssel. ‘‘Het zit ons in de genen’’, zegt Ravenshorst. Lang hoefde er dan ook niet te worden nagedacht toen Hoge Hexel zeven jaar geleden op zoek ging naar een activiteit die het Kulturhus en het verenigingsleven van financiële impulsen kon voorzien.

Om het crossevenement mogelijk te maken en uiteindelijk ook het Kulturhus waar ouderen kunnen biljarten en jongeren discofeestjes kunnen geven, werden plaatselijke en regionale bedrijven om een geldelijke bijdrage gevraagd. De bouwsector liet zich niet onbetuigd met donaties van onder anderen kraanbedrijf P&K. Hoofdsponsor werd RMS Betonvloeren, terwijl directeur Ravenshorst toch tot de minderheid behoort die de crosssport niet actief beoefent. ‘‘Maar kijken vind ik bijzonder leuk. En dat 300 vrijwilligers de mouwen opstropen om er een succes van te maken spreekt me als ondernemer enorm aan.’’ De betrokkenheid van het plaatselijke bedrijfsleven als sponsor vindt Ravenshorst vanzelfsprekend. ‘‘We zijn een kleine gemeenschap, dit doe je voor elkaar’’. zegt hij. Commerciële belangen komen pas op de tweede plaats. Wat onverlet laat dat Hexel on Wheels de sponsors veel pr oplevert. In ruil voor zijn donatie mag Ravenshorst net zoveel reclameborden langs het parcours plaatsen als hij maar wil. De speaker roept regelmatig de bedrijfsnaam om en de regionale media vermelden de sponsornamen in hun verslag. Dat zorgt in de wijde omtrek voor meer naamsbekendheid. En dan zijn er ook nog diverse etherpiraten die in hun uitzendingen het crossfestijn aankondigen en die ook altijd even stilstaan bij de bedrijven die het financieel mogelijk hebben gemaakt. Dat leidt er toe dat Ravenshorst met een duidelijk zichtbare sticker van het evenement op zijn bedrijfsauto overal met een schouderklopje wordt begroet omdat het met Pasen weer zo gezellig was in Hoge Hexel. ,,Dat is natuurlijk leuk voor het bedrijf,’’ geeft hij toe. ,,Maar het is vooral fijn voor het Kulturhus dat Hexel on Wheels zo populair is, want zo krijgen we geld binnen voor een nieuw biljart of een nieuwe geluidsinstallatie als de ou de het begeeft.’’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels