nieuws

‘Verhuurder kiest steeds vaker voor reparatie’

bouwbreed

Wat het ook is: als het kapot of beschadigd is laten onder andere verhuurders het steeds liever repareren dan vervangen. En dat blijft de komende jaren ook zo, verwacht Theo van Someren van Respo Repair Service uit Lieshout.

Re spo Repair Service repareert alles, zegt Van Someren. Het bedrijf doet dat volgens hem al ruim veertig jaar. Dit jaar staat de reparatiespecialist voor het eerst in z’n bestaan op de Utrechtse Bouwbeurs. Niet in de laatste plaats vanwege de stijgende tendens bij verhuurders om vaker voor reparatie te kiezen in plaats van vervanging. “Het wordt meer geaccepteerd.”

Repareren gebeurt op locatie. Daar zien we hoe het licht valt zodat we er rekening mee kunnen houden en een reparatie nagenoeg onzichtbaar wordt, zegt Van Someren. “Als je weet waar je moet kijken zie je het wel, maar iemand die gewoon langs loopt zal een reparatie niet opvallen.”

Op locatie analyseert de reparateur de kleur van het werkstuk. “Onze kleurenscanner werkt wel tien keer fijner dan die van de schilder. En het helpt al veel als iemand nog het juiste RAL-nummer weet.” Voor de daadwerkelijke reparatie zegt Van Someren ‘vanuit het materiaal’ te werken. De reparateur heeft dan ook een bus vol spullen. Omdat ‘vanuit het materiaal’ wordt gerepareerd blijft het resultaat volgens hem beduidend langer zitten dan wanneer een universeel reparatiemiddel wordt gebruikt.

Respo Repair Service biedt zijn diensten in franchise aan. Dat is niet alleen reparatie maar ook het herstel van baden en douchebakken en het aanbrengen van antislipvoorzieningen op onder meer galerijen. “Franchisenemers krijgen een eigen postcodegebied zodat ze voldoende opdrachten kunnen verwerven”, garandeert Van Someren.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels