nieuws

Handbal en volleybal leveren grote exposure in media op

bouwbreed

D e Velux Groep is met de Confédération Européenne de Volleyball een overeenkomst aangegaan voor het hoofdsponsorschap van het CEV Europees Kampioenschap volleybal voor mannen 2013 in Denemarken en Polen. Een bijzonder populair toernooi, zo blijkt uit de mediabelangstelling. De televisierechten worden verkocht aan ongeveer honderd landen. ‘‘Dat betekent een grote exposure in de media’’, zegt algemeen directeur Michel Sombroek tevreden.

Velux is in veertig landen een bekend merk in de bouw. Om bij die wereldwijde dekking aan te sluiten zoekt de onderneming zijn sponsordoelen met zorg uit en worden bij voorkeur contracten afgesloten die toegang bieden tot internationale evenementen.

De Velux Groep is al hoofdsponsor van de Velux EHF Men’s Champions League Handball en Sombroek is verheugd dat daar nu een tweede groot internationaal sportevenement aan is toegevoegd. ‘‘Volleybal is enorm populair in veel landen waar onze belangrijkste markten liggen. De sponsoring van het EK volleybal in 2013 is een mooie gelegenheid om onze sponsorportfolio uit te breiden met een energieke en gepassioneerde sport die bovendien tot een der meest gespeelde sporten ter wereld behoort’’, aldus Sombroek. Dat de onderneming juist deze twee sporten heeft geselecteerd, getuigt van een bewuste strategie. Sombroek: ‘‘In landen waar nauwelijks handbal wordt gespeeld, is volleybal populair, en omgekeerd.’’

De sponsoring van internationale handbal- en volleybalkampioenschappen biedt de Velux Groep een uitgelezen gelegenheid zijn relaties met klanten en partners te versterken. Sombroek: ‘‘Door onze naam te verbinden aan belangrijke kampioenschappen laten we zien dat we ook passie hebben voor andere zaken dan alleen onze producten. Dat valt heel goed bij klanten. Als sponsor kunnen wij ook relaties uitnodigen. Het wordt altijd bijzonder op prijs gesteld als wij een klant meenemen naar een wedstrijd. Het is een uitgelezen manier om de contacten met je zakenrelaties te versterken.’’

Op beide toernooien komt het aan op de wilskracht en energie van de deelnemende teams om als beste te eindigen. Voor de Velux Groep zijn dat herkenbare drijfveren, zegt Sombroek. ‘‘Wij werken met dezelfde overgave aan onze producten en zetten ons in om aan de top van onze branche te blijven.’’

De handbal Champio ns League heeft de Velux Groep al veel publiciteit opgeleverd. Sombroek: ‘‘De exposure overtreft onze stoutste verwachtingen. Daarmee verdienen we de investering dubbel en dwars terug. We hopen natuurlijk dat de sponsoring van het volleybalkampioenschap dezelfde resultaten oplevert.’’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels