nieuws

Volvo Trucks scoort met heroisch filmpje op Youtube

bouwbreed Premium

Volvo Trucks scoort met heroisch filmpje op Youtube

In korte tijd is Volvo Trucks populair geworden bij Youtube-gebruikers. Al zes keer werden bijzondere filmpjes over nieuwe modellen trucks gepubliceerd. Het meest recente filmpje, “The Epic Split” ofwel de heroische spreidstand, is de meest bekeken automotive commercial op Youtube ooit.

Sinds Volvo Trucks begon met het publiceren van opmerkelijke filmpjes op
Youtube, is de populariteit van het merk fors gestegen. In de filmpjes zijn
de verbeterde eigenschappen van de vijf nieuwste Volvo-modellen te zien.
De vrachtwagenfabrikant toont
ermee aan, dat een onconventionele kijk op bussines tot bussines marketing echt
werkt. Volvo schat in dat de gratis reclame via Youtube
een advertentiewaarde heeft van ruwweg geschat zo’n 70 miljoen euro.

Volvo Dynamic Steering
Filmpje ‘The Epic Split’ laat op spannende wijze
de precisie en richtingsstabiliteit van Volvo Dynamic Steering zien.
Het werd de meest succesvolle commercial in de reeks tot dusver. op Youtube
is de commercial al zo’n 60 miljoen keer bekeken. Ook de media-aandacht is enorm:
de commercial was tot disver al het ‘gespreksonderwerp’ van circa 20.000 artikelen
en uitzendingen.

Belang van marketingstrategie
Directeur Public Relations Per Nilsson legt uit, wat het belang is voor Volvo Trucks:
“Onze marketingstrategie is gebaseerd op het idee
dat ook in de B2B markt keuzes gemaakt worden door individuen. Hedendaagse trucks
zijn hightech machines, ontworpen om het werk van de chauffeur te vereenvoudigen,
hem of haar de meest veilige werkomgeving te bieden, een maximale hoeveelheid lading
te vervoeren en zo winstgevend mogelijk te zijn. Voor chauffeurs en transportondernemers
zijn dit echter niet de enige factoren die hun keuze voor een bepaald truckmodel
beïnvloeden. Juist het imago van een bepaald truckmerk blijkt doorslaggevend.
Bekijk ‘The Epic Split’:
http://www.youtube.com/watch?v=M7FIvfx5J10 en oordeel zelf.

Reageer op dit artikel