nieuws

‘The Iceman is een ideaal boegbeeld voor ons’

bouwbreed Premium

Staand in een bak ijswater poogde Wil Hof alias ‘The Iceman’ gisteren in de studio van radio Veronica zijn eerdere wereldrecordvan 1 uur en 52 minuten te verbeteren. Cv-ketelfabrikant Remeha sponsort Wim Hof bij deze uitzonderlijke poging. De Apeldoornse leverancier van cv-ketels, zonlichtsystemen, warmwateroplossingen, thermostaten en aanverwante techniek ziet in de topprestaties van de koudekampioen sterke overeenkomsten met haar eigen producten.

De ‘Iceman’ wordt bij zijn uitzonderlijke reizen en tochten gevolgd door reportageteams van Discovery Channel, National Geographic en de BBC. De effecten en toepasbaarheid van zijn methode om zijn hart tot wel twintig maal minder snel te laten slaan worden wetenschappelijk onderzocht, door onder meer de Radboud Universiteit in Nijmegen. Zijn uitzonderlijke prestaties maken Wim Hof tot het ideale boegbeeld van de Remeha-wintercampagne. ‘‘Net als onze cv-ketels biedt hij kou het hoofd en zorgt hij zelf voor de juiste verwarming’’, zegt pr- en communicatieadviseur Anneke Smits.

De in september gestarte campagne met The Iceman is gericht op de particuliere consument. ‘‘We verzinnen elke winter iets nieuws. Vorig jaar toerden we met een roadshow speciaal voor onze installateurs langs Nederlandse theaters. Karin Bloemen trad toen op als presentator. Onderdeel van de show was een wedstrijd waarbij installateurs op het podium in hoog tempo een cv-ketel uit elkaar moesten halen.’’

Remeha timmert graag aan de weg met creatieve sponsoruitingen. In thuisstad Apeldoorn kunnen sportverenigingen rekenen op een financiële bijdrage wanneer een lid een nieuwe Remeha-ketel aanschaft. ‘‘Hoe meer verkochte ketels, hoe groter de bijdrage aan de clubkas’’, aldus Smits.

In eigen stad is Remeha ook hoofdsponsor van het jaarlijkse Kanaalconcert, een door duizenden stadgenoten bezochte semi-klassieke muziekuitvoering. Smits: ‘‘Van de toegangskaarten die wij krijgen als tegenprestatie voor onze bijdrage aan de organisatie, gaat de helft naar ons eigen personeel en de andere helft naar een goed doel.’’

Blijk geven van maatschappelijke betrokkenheid doet Remeha ook op andere manieren. De ketelfabrikant steunt verschillende stichtingen met een sociaal doel, zoals de Bart de Graaf Foundation, die onder andere mensen met een lichamelijke beperking helpt een bedrijf op te starten. Ook de foundation van de Apeldoornse oud-volleybalprof Bas van de Goor voor hulp aan kinderen met diabetes staat op de sponsorlijst.

Reageer op dit artikel